خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

وجود ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان نتیجه سیاست‌های ایالات متحده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: وجود ناامنی در افغانستان نتیجه سیاست های ایالات متحده است. آمریکایی‌ها می‌خواهند افغانستان برای کشورهای همسایه خود به یک تهدید تبدیل شود تا آنها اهداف شوم خود را دنبال کنند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سیاست های ایالات متحده برای کشور و ملت افغانستان، گفت: آمریکایی ها روزی درصدد اشغالگری در این کشور بودند و پس از تحقق این امر سالها به غارت افغانستان پرداختند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سیاستمداران آمریکایی در ادامه با توجه به هزینه بر شدن حضورشان در افغانستان، اقدام به ترک این کشور کردند اما همزمان سیاست ایجاد بی ثباتی را مورد توجه قرار دادند.



وی ادامه داد: به عبارتی آمریکایی‌ها می‌خواهند افغانستان برای کشورهای همسایه خود به تهدید و بحران تبدیل شود تا آنها بتوانند اهداف شوم خود را دنبال کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وجود ناامنی در افغانستان نتیجه سیاست های ایالات متحده است، افزود: این امر موجب شده که این کشور از آرامش و ثبات برخوردار نباشد و کشورها و دولت‌های دیگر هم حاضر به سرمایه گذاری در افغانستان نشوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست های تحریمی آمریکا در مقابل افغانستان موجب بلوکه شدن پول ها و اموال این کشور شده است، تصریح کرد:  مقامات کاخ سفید می خواهند با مانع تراشی از رشد و ترقی افغانستان جلوگیری کنند تا این کشور همواره محلی برای تنش در منطقه باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366689
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار