خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 08:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صباغیان بافقی:

وجود خلاء قانونی در رابطه با احزاب در کشور/ نگاه احزاب در کشور صرفا سیاسی است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه نگاه احزاب در کشور صرفا سیاسی است، گفت: متاسفانه قانون مدون و درستی در رابطه با احزاب وجود ندارد از این رو می توان اذعان کرد خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد.

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دلایل و موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان، گفت: متاسفانه قانون مدون و درستی در رابطه با احزاب وجود ندارد از این رو می توان اذعان کرد خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع به دلیل خلاء مذکور نمی توان احزاب را با مردم همگام و همراه کرد از این رو مشاهده می شود که احزاب نیز در زمان های مختلف و متناسب با موقعیت اجتماعی‌شان وارد عرصه انتخابات و غیره می شوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در زمان های انتخابات می توان به وضوح دید که یک دوره جناح اصلاح طلب و یک دوره جناح اصول گرا یا هر حزب دیگری پیروز می شود زیرا حزب رقیب در دوره گذشته نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: در واقع نگاه به احزاب صرفا سیاسی است و این در حالیست که این گروه ها باید کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز داشته باشند تا مردم بتوانند بر اساس کارکردشان به آنها اعتماد کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: به عبارتی وقتی احزاب بتوانند بر اساس نقشه راه مشخصی وارد عرصه های مختلف شوند، مردم نیز می توانند متناسب با برنامه ها و عملکرد احزاب، آنها را تایید یا رد کنند و این گروه ها نیز متناسب با کارکردشان می توانند رقابت کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383285
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار