خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 19:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به حضور ایران در سازمان «رتس»؛

همکاری‌های امنیتی کشورها از تداوم رشد افراطی‌گری در منطقه جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد: همکاری های امنیتی دولت ها و کشورها را به همدیگر نزدیک تر می کند و این موضوع از تداوم رشد افراطی گری و اقدامات جدایی طلبانه در منطقه جلوگیری می کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حضور رسمی ایران در نشست شورای ساختار مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریست طی چهار دهه گذشته محسوب می شود و تلاش های ارزنده ای در مبارزه و مقابله با تروریسم دارد لذا حضورش در نشست هایی با موضوع یاد شده می تواند اثرگذار باشد.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مجامع منطقه ای مانند سازمان همکاری های شانگهای که داعیه دار مبارزه با تروریسم هستند، بهره مندی از حضور تهران برایشان دارای اهمیت است.



وی ادامه داد: بدون شک همکاری های امنیتی دولت ها و کشورها را به همدیگر نزدیک تر می کند و این موضوع از تداوم رشد افراطی گری و اقدامات جدایی طلبانه در منطقه جلوگیری می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که چندی پیش شاهد اقدام تروریستی گروه داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) بودیم که نشان دهنده فعالیت جریانات خشونت طلب و افراطی در منطقه است لذا باید برای نابودی این تروریست ها هم افزایی صورت بگیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد شورای ساختار مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای می تواند از ظرفیت دیگر کشورها برای مبارزه فراگیر و مستمر با برخی از گروهک ها و جریان های تروریستی استفاده کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367911
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار