خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/06 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

نیاز یک میلیون بیمار به رادیوداروها از طریق فناوری بومی هسته ای تامین می شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صنعت هسته ای صرفا به غنی سازی ختم نمی شود و دارای ارزش افزوده های اقتصادی زیادی است که صادرات محصولات مختلف اعم از رادیو داروها و ... مصداق های بازر این امر هستند،

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر صادرات رادیودارو به ۹ کشور و افزایش تقاضا برای آب سنگین ایران و مشتقات آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم توسعه فعالیت های فنی و مهندسی، همواره تلاش کرده نیازهای داخلی خودش در عرصه های مختلف خصوصا هسته ای را برطرف کند و بر دانش بومی تکیه داشته باشد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه صنعت هسته ای جمهوری اسلامی نماد خودکفایی و عبور از تمامی تحریم ها و تهدیدهای غرب محسوب می شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که همه مفاد و قوانین بین المللی در این عرصه از سوی ایران رعایت شده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست؛ موضوعی که از سوی برخی کشورهای غربی رعایت نشده و آنها امروزه از این صنعت سوءاستفاده کرده و دارای کلاهک های هسته ای هستند که تهدیدی برای تمامی جوامع بشری محسوب می شود.



وی با بیان اینکه صنعت هسته ای صرفا به غنی سازی ختم نمی شود و دارای  ارزش افزوده های اقتصادی زیادی است که صادرات محصولات مختلف اعم از رادیو داروها و ... مصداق های بازر این امر هستند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که امروزه شرکت های دانش بنیان برای خلق ثروت و تامین منافع ملت فعالیت های گسترده ای در این حوزه دارند که برون‌داد آنها مشهود است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صنعت هسته ای یکی از پیشران های هر کشوری محسوب می شود، افزود: طبق گزارش های ارائه شده از سوی مقامات سازمان انرژی اتمی امروزه نیاز یک میلیون بیمار در کشورمان به رادیوداروها از طریق همین فناوری بومی تامین می شود.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید یادآور شد در عرصه داروهای بدست آمده از طریق صنعت مذکور مورد تحریم هستیم و علی رغم فرافکنی های کاخ سفید در این حوزه، امکان تامین دارو وجود نداشت لذا دانشمندان و نخبگان ایرانی توانستند این موضوع را خنثی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362300
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار