خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/15 - 17:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
اطلاعیه شماره 14 ستاد انتخابات کشور؛

نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها را ندارد

ستاد انتخابات وزارت کشور طی اطلاعیه‌های شماره 9، 10، 11، 12 ، 13 و 14 شرایط اخذ رای و تخلفات انتخاباتی نماینده های نامزدها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ ستاد انتخابات از ساعت 8.30 صبح امروز الی 11.10 با انتشار اطلاعیه شماره 9، 10، 11، 12 ، 13 و 14 به موارد مرتبط با شرایط اخذ رای و افراد واجدین شرایط و همچنین تخلفات نمایندگان نامزدها اشاره کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره 9 به شرح است:

 نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن)می باشند.

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

 

همچنین متن اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات وزارت کشور به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

یادآور می گردد، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان پذیر نمی باشد.

گفتنی است، مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره 11 را نیز به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای  جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

 

همچنین متن اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات کشور نیز به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد؛

 

  1. آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

  2. آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد۴۴

 

همچنین متن اطلاعیه شماره 13 ستاد انتخابات کشور نیز به شرح زیر است؛

در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

 ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

یادآور می گردد، در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

 

بر اساس این گزارش، متن اطلاعیه 14 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

ستاد انتخابات کشور

پایان پیام

  • کد خبر : 380296
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار