خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نقش‌آفرینی ممتاز پارلمان ایران در پیشبرد اهداف بین‌المللی/ بریکس در تقابل با فشارهای یکجانبه غرب است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: سفر رییس مجلس کشورمان برای شرکت در مجمع پارلمانی گروه بریکس بیانگر نقش آفرینی و جایگاه پارلمان ایران در پیشبرد اهداف بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

روح اله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: مجلس یازدهم شورای اسلامی از ابتدای شکل گیری تلاش کرده برای تامین منافع کشور و ملت در کنار دولتمردان و خدمتگذاران به مردم باشد و بر این اساس از توانمندی های دیپلماسی پارلمانی بهره ببرد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد چالش های بین المللی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی هستیم، اظهار کرد: بنابراین برای عبور از این موارد نیاز به همراه کردن مجالس کشورهای دنیا از جمله کشورهای عضو بریکس است؛ در واقع کشورهای بریکس با همبستگی می توانند خط سیر مشخصی را برای تببین اهداف مشترک مشخص کنند.



وی ادامه داد: راهبرد ایران برای عضویت در بریکس بلندمدت بوده و بر این اساس تکیه بر دیپلماسی پارلمانی می تواند به تحقق اهداف کشورمان و حتی بریکس کمک کند؛ به عنوان مثال ایران دارای موقعیت استراتژیک جغرافیایی است و برای بهره مند از این فرصت باید به هاب ترانزیتی تبدیل شود که این مهم با همکاری در بریکس و دیگر نهادهای بین المللی عملیاتی می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر  فشارهای یکجانبه غربی ها به کشورهای مختلف، افزود: به عنوان مثال برخی از کشورها برای تعامل با دیگران به سیاست هیا تبیین شده آمریکا توجه می کنند که امری نادرست محسوب می شود؛ در واقع استقلال سیاسی این کشورها زیر سوال رفته که بریکس می تواند با تغییر در این معادله، سیاست مذکور را شکست دهد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بدون شک سفر رییس مجلس کشورمان برای شرکت در مجمع پارلمانی گروه بریکس بیانگر نقش آفرینی و جایگاه پارلمان ایران در پیشبرد اهداف بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368917
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار