خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 18:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی:

نخست وزیر عراق حرف‌های سفارشی نزند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نخست وزیر عراق توصیه می کنم اگر می‌خواهد در مورد خلیج فارس اظهارنظری کند اول کمی سواد تاریخی خود را بالا ببرد و حرف های سفارشی نزند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره اظهارات نخست وزیر عراق و استفاده از نامی جعلی برای خلیج فارس گفت: نظام سلطه بعد از نا امیدی از نتیجه فشار هایی که به جمهوری اسلامی وارد کرد و اعتراف به نقش تعیین کننده کشورمان در منطقه و همچنین شکست پروژه ایران هراسی به دنبال ایجاد پروژه ی دیگری با جعلیات تاریخی است.



وی افزود:ما باید هوشیار باشیم و بدانیم پشت این اختلاف افکنی چه کشوری است، آمریکا عراق را اشغال کرد و صدها هزار سلطه به جای ثبت رساند و کشور های منطقه باید دشمن شناس باشند.



وی با بیان اینکه ملت ایران و عراق پیوستگی زیادی دارند تصریح کرد: ایران در غم‌ها و شادی های عراقی ها کنار آنها بوده و به نخست وزیر عراق توصیه می کنم اگر می‌خواهد در مورد خلیج فارس اظهارنظری کند لازم است کمی سواد تاریخی خود را بالا ببرد و حرف های سفارشی نزند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: استراتژی نظام ما دیپلماسی فعال است و در عمل هم باید این استراتژی خود را نشان دهد و همه مناسبات و رویداد های سیاسی دنیا و منطقه حضور فعال داشته باشیم و البته فکر می کنم اخطاری جدی به عراق داده شده اما در انعکاس آن با توجه به اهمیت روابط ما و عراق به نحو دیگری عمل شده است.



وی در پایان خاطرنشان :خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که مورد اتفاق نظر همه ملت ماست و سنی، شیعه، اصلاح طلب و اصولگرا همه و همه نسبت به آن حساسیت دارند،و موضوعی نیست که کسی از آن کوتاه بیاید./



پایان پیام

  • کد خبر : 355630
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار