خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 11:39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در رویداد طرح شکایت وکلای ایرانی به دادستانی دیوان کیفری بین المللی؛

موجی از انسان‌های عدالت‌خواه بدنبال حمایت از فلسطینیان هستند/ لزوم هماهنگی میان حقوق‌دانان ایرانی و بین‌المللی در طرح دعوی علیه صهیونیست‌ها

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: اکنون موجی از انسان‌های عدالت‌خواه بدنبال حمایت از فلسطینیان هستند لذا در طرح دعوی علیه صهیونیست‌ها باید هماهنگی میان حقوق‌دانان ایرانی و بین‌المللی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رویداد طرح شکایت وکلای جمهوری اسلامی ایران به دادستانی دیوان کیفری بین المللی (ICC) با موضوع جنایات رژیم غاصب صهیونیستی‌ صبح امروز (سه شنبه ۱۰ بهمن ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و جمعی از اساتید دانشگاه، حقوق‌دانان و وکلاء برگزار شد.



ابطحی در این مراسم با اشاره به اینکه اکنون ۱۱۶ روز از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد، گفت: بر این اساس موجی از انسان‌های عدالت خواه طی ۱۶ هفته در خیابان‌های لندن، پاریس و غیره درصدد مبارزه با ظلم هستند.



وی با بیان اینکه دنیای جدیدی پیش روی همه آزادی‌خواهان دنیا قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس همه عدالت طلبان باید به ایفای نقش بپردازند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: بر اساس شرایط کنونی نتانیاهو تلاش می‌کند درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی خصوصاً در غزه را تا برگزاری انتخابات آمریکا ادامه دهد زیرا امیدوار است که ترامپ پیروز شود و وی از اسرائیل حمایت‌های بیشتری انجام دهد.



ابطحی ادامه داد: صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی از حمله به باریکه غزه بدست نیاورده اند که سبب شده چهره بین‌المللی‌شان به شدت خدشه‌دار شود.



وی با اشاره به ابعاد دیگر شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها، تصریح کرد: رژیم غاصب در جنگ نامتقارن رسانه ای شکست خورده است از این رو مشاهده می‌شود که مردم دنیا نیز با مظلومان فلسطینی همراه هستند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین بیان کرد: در این میان باید یادآور شد گفتمان فرهنگی جدیدی شکل گرفته از این رو در غرب هیچ فردی نگران نیست که به او برچسب ضدصهیونیستی بزنند.



ابطحی در این مراسم به دستاوردهای حقوقی بین المللی علیه رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و گفت: در این بین پیروزی حقوقی از دیگر دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بشمار می‌رود؛ به عنوان مثال اقدام کشور آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها یکی از این موارد است که اثرگذار بود.



وی در خصوص اهمیت حمایت در ابعاد مختلف نسبت به مردم فلسطین، گفت: سران مقاومت همواره خواهان حمایت‌های مردم ایران هستند زیرا اقدامات جمهوری اسلامی را حرکت دهنده ملت ها در دنیا می‌دانند.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت، افزود: با توجه به شرایط کنونی، اکنون شبکه سازی عدالت‌خواهان در دنیا اهمیت یافته است لذا ارتباط و هماهنگی میان حقوق‌دانان ایرانی و بین المللی دارای اهمیت است.



وی در ادامه تصریح کرد: باید گفتمان جهانی ایجاد کنیم تا بتوانیم در عرصه جهانی اثرگذار باشیم از این رو طرح شکایت مذکور از سوی وکلای ایرانی دارای اهمیت ویژه‌ای است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: دبیرخانه می‌تواند در صحنه مستندسازی به وکلا کمک و همچنین برای وکالت گرفتن از قربانیان در غزه نیز ظرفیت سازی کند.



وی در این راستا، بیان کرد: اگر قرار باشد در حوزه های تخصصی مانند زنان، کودکان، قتل عام عمومی، محیط زیست و غیره نیز اقدام حقوقی شود، دبیرخانه می‌تواند هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.



ابطحی با تاکید بر اینکه جنگ با صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت و به فضل الهی پیروزی حاصل خواهد شد، تصریح کرد: باید یادآور شد چندین سناتور آمریکایی ایران را طی دو روز گذشته تهدید کردند اما مسئولان و مقامات آمریکایی در این مدت بارها این صحبت‌ها را پس گرفتند و تاکید کردند با ایران کاری ندارند زیرا می‌دانند توانایی هیچ برخوردی را ندارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375584
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم