خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه؛

مواد 2، 3 و 4 طرح شفافیت قوای سه‌‎گانه با اصرار نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره مصوبه امروز صحن در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: اکنون مواد 2، 3 و 4 طرح شفافیت قوای سه‌‎گانه با رای اصراری نمایندگان مجلس در صحن علنی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال تا تعیین تکلیف شود و الحاق یک تبصره به ماده یک این طرح نیز که امروز مصوب شد به شورای نگهبان می‌رود تا از جهت تطابق با قانون اساسی و شرع بررسی شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی مجدد طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم در خصوص مواد 3 و 4 طرح شفافیت قوای سه‌گانه در روزهای 11 مردادماه و 17 آبان ماه سال جاری در برابر ایراد شورای نگهبان و هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبات قبلی خود اصرار کرده‌اند.



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه امروز صحن در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه، بیان کرد: امروز نیز نمایندگان مردم در خانه ملت در مقابل ایرادی که هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده 2 این طرح وارده کرده، بر مصوبه قبلی خود در خصوص ماده 2 این طرح اصرار کردند.



وی با اشاره به دیگر مصوبه مجلس در نشست علنی امروز در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه، افزود: در نشست امروز یک تبصره به ماده یک این طرح الحاق شد.



جوکار گفت: اکنون مواد 2، 3 و 4 طرح شفافیت قوای سه‌‎گانه با رای اصراری نمایندگان مجلس در صحن علنی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال تا تعیین تکلیف شود و الحاق یک تبصره به ماده یک این طرح نیز که امروز مصوب شد به شورای نگهبان می‌رود تا از جهت تطابق با قانون اساسی و شرع بررسی شود.

  • کد خبر : 357420
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار