خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/18 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
طحان نظیف خبرداد

مهر تایید شورای نگهبان بر مصوبه مجلس در خصوص ارائه 2 مرحله‌ای لایحه بودجه

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید مصوبه اخیر مجلس در خصوص نحوه ارائه بودجه به مجلس با اصلاح مواد 180 و 182 آیین نامه داخلی مجلس توسط شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تأیید مصوبه اخیر مجلس در خصوص تغییر در آیین نامه داخلی مجلس، گفت: طرح اصلاح مواد 180 و 182 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره تغییر و اصلاح ساز و کار رسیدگی به قانون بودجه که جهت رسیدگی به شورای نگهبان ارسال شده بود، در ابتدا با اشکالات و ابهاماتی مواجه و این موارد در نشست علنی چهارشنبه اخیر مجلس برطرف شد؛ سپس با بررسی مجدد طرح، این مصوبه خلاف موازین شرعی و قانون اساسی شناخته نشد.



سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: براساس این طرح، بودجه کل کشور باید در دو مرحله و به تفکیک «احکام» و «ارقام و جداول» تقدیم مجلس شود به این صورت که در ابتدای آبان ماه هرسال بخش اول بودجه که شامل ماده واحده و احکام موردنیاز برای اجرای بودجه کشور بوده باید ارائه شود.



وی افزود: بخش اول بودجه شامل سقف منابع عمومی دولت، فرازهای عملیاتی، مالی و سرمایه ای و همچنین حدود برآورد منابع و مصارف است و بخش دوم آن نیز که شامل ارقام و جداول است به مجلس ارائه شود.



سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بنابراین ساز و کار ارائه بودجه به مجلس با این مصوبه از سال آینده کاملا دستخوش تغییر خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 354961
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار