خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/04 - 08:21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
شاوردیان در رویداد در مسیر خدمت؛

مشارکت در انتخابات تجلی رمز وحدت است

نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس، گفت: مشارکت در انتخابات تجلی رمز وحدت است این همان میدان نبردی است که با نشان دادن اتحاد و همدلی فارغ از هرگونه گرایش‌های سیاسی، قومی، دینی و مذهبی می‌تواند تمامی نقشه‌های دشمنان را بر آب کرده و یک بار دیگر قدرت برتر را به منصه ظهور برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس شورای اسلامی در مراسم رویداد در مسیر خدمت که به مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت و تاکید بر مشارکت مردم خصوصا ارامنه و پیروان ادیان الهی در انتخابات برگزار شده بود گفت: پس از شهادت دکتر بهشتی امام خمینی(ره) درباره ایشان جمله مشهوری فرمودند که مضمون آن این بود "آنچه مرا بیشتر متاثر می‌کند و شهادت بهشتی در قبال آن ناچیز است، مظلومیت وی بود." امروز پس از شهادت رئیس جمهور عزیزمان گفته‌هایی را می‌شنویم که نشان از مظلومیت این شاگرد راستین راه بهشتی دارد شاید بی راه نباشد که این مظلومیت را یکی از دلایل حضور عظیم مردم در تشییع شهدا به خصوص شهید آیت الله رئیسی بدانیم.

وی ادامه داد: برترین کار در رعایت شأن و قدردانی جایگاه شهدا به واقع راه آنان است. به تعبیر مقام معظم رهبری "کشور ما امروز در معرض جنگ نرم قرار دارد" اگر در دوران دفاع مقدس جنگ در مرزهای کشور جریان داشت امروز با ابزارهای مختلف این جنگ به داخل خانه‌های کشیده شده است. بیش از صدها کانال خبری به صورت مدام در حال بمباران تبلیغاتی علیه کشور ما هستند و جنگی تمام عیار را علیه ایران انقلاب پیش می‌برند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همه شما عزیزان اذعان دارید که بسیاری از قدرت‌های سلطه‌گر درصدد نگاه داشتن ایران از قرار گرفتن در موقعیتی هستند که صلاحیت آن را دارد، با این وجود ایران به پشتوانه تلاش نیروهای جهادگر داخلی و با داشتن تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی واقعیتی غیر قابل انکار در سیاست منطقه و جهان و کشوری دوست و شریکی قابل اتکا و کانونی ویژه برای هم افزایی اقتصادی با همسایگان و دیگر شرکای بین المللی است.

شاوردیان تصریح کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم بر اساس اصول و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی و نیز با اتکا به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی ر اولویت‌های سه گانه تعامل حداکثری با کشورهای همسایه همپیمان و همسو توجه به ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی و توسعه دیپلماسی اقتصادی استوار شده و همچنان مسیر خود را دنبال می‌کند. بی تردید در اعتلای وجهه بین المللی جمهوری اسلامی ایران نباید نام شهید حسین امیرعبداللهیان را فراموش کرد کسی که مفهومی جدید به دیپلماسی جمهوری اسلامی بخشید و وزارت امور خارجه را از یک وزارتخانه تک بعدی به نهادی چند بعدی در عرصه سیاسی اقتصادی و فرهنگی تبدیل نمود، وزیری که دیپلماسی اقتصادی را که به دست فراموشی سپرده شده بود احیا نمود، همان که حمایت از آرمان فلسطین و محور مقاومت را در این وزارتخانه احیا کرد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین نتایج انقلاب ما تاسیس و تاکید بر قدرت جمعی ملت از طریق مشارکت شهروندان در یک نظام مبتنی بر مردم سالاری است، اکنون که در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم می‌بایست یادآور اهمیت انتخابات و حضور مردم باشد. مشارکت در انتخابات تجلی رمز وحدت است این همان میدان نبردی است که با نشان دادن اتحاد و همدلی فارغ از هرگونه گرایش‌های سیاسی، قومی، دینی و مذهبی می‌تواند تمامی نقشه‌های دشمنان را بر آب کرده و یک بار دیگر قدرت برتر را به منصه ظهور برساند.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتخابات سنگ بنای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است به همین منظور در نظام جمهوری اسلامی انتخابات به عنوان تضمینی است که از طریق آن مردم از حق تعیین سرنوشت خود دفاع نموده و به صورت مستقیم در توسعه کشور نقش آفرینی می‌کنند، آنچه که در انتخاب یک رئیس جمهور اهمیت دارد قابل بودن، متوکل بودن و داشتن اراده‌ای قوی برای حل مشکلات است.

شاوردیان عنوان کرد: پیروان ادیان الهی به ویژه ارمنیان نیز نه تنها به عنوان یکی از مهمترین ارکان وحدت ، همیشه در تمامی شرایط کشور در میدان حاضر بودند بلکه با پیشنهادها و انتقادهای دلسوزانه از نامزدهای ریاست جمهوری خواستند تا با ارائه برنامه درست و قوی برای تمامیت ارضی کشور، اهتزاز پرچم مقدس ایران، مبارزه با استکبار، دفاع از ملت‌های مظلوم، اهتمام به قانون اساسی و خدمت صادقانه به ملت شریف ایران خود را آماده این امتحان الهی کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379969
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار