خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/11 - 16:30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌هایی تاکید کرد:

مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای برای مردم نیستند/ مردم آرا خود را با مشخصات کامل و خوانا قید کنند

ستاد انتخابات کشور در جریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با انتشار اطلاعیه‌هایی نکاتی در مورد قید آرا با مشخصات کامل و خوانا، مجاز نبودن مسئولین شعب نسبت به نوشتن رای برای مردم و بلامانع بودن تصویربرداری رای‌دهندگان از برگه آرای خود را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ستاد انتخابات کشور از در جریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با انتشار اطلاعیه‌هایی نکاتی در مورد ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای، قید آرا با مشخصات کامل و خوانا، مجاز نبودن مسئولین شعب نسبت به نوشتن رای برای مردم و بلامانع بودن تصویربرداری رای‌دهندگان از برگه آرای خود را متذکر شد.

بنا بر این گزارش ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ که بعدازظهر امروز (جمعه 11 اسفندماه) منتشر کرد نکاتی را به مجریان و دست اندرکاران انتخابات در مورد ملاک اصلی تشخیص واجدان شرایط اخذ رای متذکر شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند؛

 ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای رای دهندگان؛

  •  اصالت شماره ملی
  • متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ما قبل آن
  • استعلام شماره ملی رأی دهنده از دستگاه احراز هویت می باشد.

همچنین مجدداً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

ستاد انتخابات کشور»

مردم آرا خود را با مشخصات کامل و خوانا قید کنند

ستاد انتخابات کشور همچنین در اطلاعیه شماره ۲۷ از هموطنان خواست برای اینکه حق نامزدان انتخابات تضییع نشود، آرا خود را با مشخصات کامل و خوانا قید کنند.

متن اطلاعیه شماره ۲۷ به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز می‌رساند؛

با عنایت به تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل؛ نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.»

شعب اخذ رای، نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر را اطلاع دهند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۸ خود نیز به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ کرد، با توجه به حضور گسترده ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رای، نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر را اطلاع دهند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد، تعرفه ها و برگ های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.»

مسئولین شعب مجاز به نوشتن رای برای مردم نیستند

همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد: مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای‌دهندگان اقدام به نوشتن رای کنند.

متن اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیات نظارت،  عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.»

تصویربرداری رای‌دهندگان از آرا خود بلامانع است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خود نیز خطاب به مجریان و اعضای شعب اخذ رای در مورد تصویربرداری رای‌دهندگان، نکته‌ای را متذکر شد.

در این اطلاعیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، تصویربرداری رای‌دهندگان به‌صورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده ۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور»./

پایان پیام

  • کد خبر : 376081
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار