خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 14:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی با اشاره به سفر رییس جمهور:

مراودات دوجانبه تهران و دوشنبه رو به رشد است/ ایران می‌تواند مسیر اتصال تاجیکستان به دریا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاجیکستان یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو است و این مهم می تواند برای توسعه و گسترش همکاری ها میان تهران و دوشنبه راهگشا باشد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به تاجیکستان، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر همسایه محوری و توجه به کشورهای آسیایی حرکت می کند از این رو شاهد تحول جدی در رفت و آمدهای سیاسی و دیپلماتیک از سوی مقامات کشورمان هستیم.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از سرگیری روابط تهران و دوشنبه پس از وقفه ای کوتاه، اظهار کرد: بر این اساس می توان مناسبات میان دو کشور را مثبت و دوستانه ارزیابی کرد؛ نباید فراموش کرد که چندی پیش نیز رئیس جمهوری به تاجیکستان سفر کردند و در این راستا در خصوص موضوعات و مسائل مشترک، تفاهم نامه هایی منعقد شد.



وی با بیان اینکه گسترش مراودات دوجانبه می تواند به روابط نزدیکتر و ارتقاء سطح همکاری های تهران و دوشنبه شود، ادامه داد: حوزه هایی مانند تامین انرژی، صنعت، کشاورزی و دامپروری، تجهیزات پزشکی و داروسازی، علم و فناوری و غیره از جمله محورهایی هستند که می تواند در دستورکار همکاری های مشترک دو کشور قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین تاجیکستان به عنوان کشوری که نیاز به دسترسی به دریا دارد، می تواند از طریق شبکه حمل و نقل کشورمان  و کریدور شمال – جنوب کالاهای تولیدی خود را صادر و حتی نیازهایش را از ایران تامین کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد تاجیکستان یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو است و این مهم می تواند برای توسعه و گسترش همکاری ها میان تهران و دوشنبه راهگشا باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371069
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم