خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/11 - 11:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ستاد انتخابات کشور کشور با صدور اطلاعیه‌هایی تاکید کرد:

مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنید/ عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست

ستاد انتخابات کشور هم‌زمان با آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با انتشار اطلاعیه‌هایی مواردی هم‌چون مدارک هویتی پنجگانه مورد تایید برای اخذ رای و عدم لزوم عکسدار بودن شناسنامه واجدین شرایط را یادآوری کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ستاد انتخابات کشور از صبح امروز و هم‌زمان با آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با انتشار اطلاعیه‌هایی مواردی هم‌چون سن رای‌دهنگان، مدارک هویتی پنجگانه مورد تایید برای اخذ رای، ساعت رای‌گیری و عدم لزوم عکسدار بودن شناسنامه واجدین شرایط را یادآوری کرد.

بنا بر این گزارش ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ تاکید کرد، اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی پنجگانه امکان پذیر است.

متن اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار سراسر کشور فقط با ارائه اصل مدارک هویتی ۵ گانه ذیل :

شناسنامه

کارت ملی

گذرنامه

گواهینامه رانندگی

کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه

توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست .»

ستاد انتخابات کشور همچنین در اطلاعیه شماره ۲۳ از تمامی واجدان شرایط خواست، مراجعه به شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور به این شرح صادر شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.»

ستاد انتخابات کشور در ادامه با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

در اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور که امروز (جمعه، 11 اسفندماه) منتشر شد، آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هم‌میهنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۱۳۸۰/۰۳/۰۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست ودارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.»

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ هم اعلام کرد، براساس قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد.

متن اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می رساند؛ بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۲ ماده ۱۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام می باشد . یعنی کلیه متولدین روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند .

ستاد انتخابات کشور»./

پایان پیام

  • کد خبر : 376078
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار