خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/05 - 17:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
شریفیان:

مذاکرات 3+3 در تهران به تحقق صلح و ثبات در قفقاز جنوبی منجر می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، گفت: نشست اعضای گروه 3+3 در تهران و ابتکار عمل جمهوری اسلامی در این نشست به صلح و ثبات در قفقاز جنوبی کمک می‌کند.

مهدی شریفیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نشست گروه 3+3 در تهران و تأثیرات آن بر تحقق صلح و ثبات در قفقاز جنوبی، گفت: برگزاری این نشست را باید یک دستاورد مهم دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد که می‌تواند جنگ و نزاع را در منطقه قفقاز جنوبی از بین ببرد.



وی افزود: تهران با برگزاری این نشست ابتکار عمل را در دست گرفت و توانست روند تحولات قفقاز جنوبی را به نفع صلح و ثبات در منطقه رقم بزند در واقع این نشست در شرایطی برگزار شد که قدرت‌های فرامنطقه‌ای و رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی به دنبال آتش‌افروزی و تشدید نزاع‌ها و دمیدن بر شیپور تفرقه و نفاق بودند و این نشست تمامی سناریوهای دشمن را خنثی و هم‌گرایی منطقه‌ای را تقویت و توسعه بخشید.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای عضو 3+3 و بازیگران فرامنطقه‌ای به خوبی به وزن ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند، گفت: بازیگران متخاصم و متعارض در تلاش بودند، تهران را در تحولات قفقاز منزوی و با برانگیختن حساسیت‌های ژئوپلیتیکی ایران را وادار به واکنش‌های تند و سخت کنند ولی با خویشتن‌داری و استفاده از ابزار دیپلماسی و مذاکره ورق به طور کلی برگشت و تهران به محور و مبدأ تحقق همگرایی در قفقاز جنوبی تبدیل شد.



شریفیان تأکید کرد: صلح و ثبات در قفقاز جنوبی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است و از سوی دیگر هیچگاه ما به دنبال تنش در محیط پیرامونی خود نبوده‌ایم و نخواهیم بود و نشست تهران این پیام را مخابره کرد که موضوعات منطقه‌ای با مذاکره و دیپلماسی میان بازیگران منطقه قابل حل است و قدرت‌ها و بازیگران فرامنطقه‌ای فقط به دنبال برهم زدن توازن قدرت و دیپلماتیک در قفقاز جنوبی هستند.



وی سیاست خارجی دولت سیزدهم را نتیجه‌بخش و آینده‌نگرانه توصیف کرد و گفت: دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه نشان داد که قرار نیست تمام تخم‌‎مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد و همگرایی منطقه‌ای را در کنار سایر ابعاد سیاست خارجی مدنظر قرار داده و آن در مذاکرات تهران به صورت عینی به معرض نمایش گذاشت.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیوند تاریخی که ایران با آذربایجان و ارمنستان دارد و عزم دولت سیزدهم برای تعمیق امنیت منطقه‌ای و مبارزه با عناصر ناامنی به عوامل مؤثر در موفقیت‌آمیز بودن نشست 3+3 در تهران تبدیل شده و امید می‌رود صلح روز به روز در قفقاز جنوبی تقویت شده و توسعه یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 370641
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار