خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/31 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوثری با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار نمایندگان:

مجلس معیار انصاف را در نظارت مد نظر قرار دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به تبیین دوری نمایندگان از افراط و تفریط در نظارت از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: گاهی قانونی اجرا شده اما نگاه شخصی نماینده‌ای اینگونه است که اجرا نشده لذا معیار انصاف در نظارت باید همواره مد نظر باشد.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با ایشان، گفت: ایشان در فرمایشات خود نقشه راه دوره جدید مجلس را روشن کردند و فرمودند مجلس نباید صرفا از مسئولان سؤال کند بلکه باید در قبال قوانین که تصویب می کند، پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر موضوع نظارت عنوان کرد: مجلس باید با قوه مجریه ارتباط داشته باشد و امورات کشور را در هماهنگی دوجانبه با این قوه پیش ببرد.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس باید قوانینی را تصویب کند که اثر آن در جامعه دیده شود، اظهار داشت: قوانین مجلس باید راهگشا و حلال مشکلات مردم باشد که قطعا با همکاری و هماهنگی با قوه مجریه به انجام خواهد رسید.

کوثری در ادامه هماهنگی قوه مقننه با قوه مجریه را لازمه تصویب قوانین در مجلس دانست چرا که باید قابلیت اجرا داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تبیین افراط و تفریط در نظارت مجلس از منظر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: گاهی مجلس انتظاری از دولت دارد که شدنی نیست برای مثال هنوز بودجه اجرای قانونی تأمین نشده لذا نباید انتظار بیجا از دولت داشت. گاهی نیز کار از سوی دولت انجام شده اما نگاه شخصی نماینده اینگونه است که انجام نشده لذا طبق نگاه رهبری معیار انصاف باید در نظارت دیده شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380754
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار