خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/03 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

مجلس برای تکمیل فرایند قانونی داخلی عضویت ایران در بریکس به‌سرعت وارد عمل می‌شود/ ضرورت مشاهده تأثیر عضویت در بریکس در سفره مردم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس را اتفاقی مبارک دانست و افزود: مجلس برای تکمیل فرایند قانونی عضویت ایران در این گروه اثرگذار بین‌المللی به‌سرعت وارد عمل خواهد شد و به دولت کمک خواهد کرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، گفت: این اتفاق مبارک با حضور رئیس جمهور کشورمان در آفریقای جنوبی اعلام شد که یکی از موفقیت های سیاست خارجی ایران به  حساب می آید.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عضویت ایران در بریکس آنقدر حائز اهمیت است که موافقان و مخالفان دولت نیز بر این امر اذعان دارند که این اقدام مهم می تواند در سرنوشت اقتصادی، تجاری، پولی و بانکی اثرگذار باشد.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی در آینده پیش رو همانگونه که مقدمات عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای را فراهم کرد، تشریفات قانونی عضویت ایران در بریکس را نیز پیگیری خواهد کرد تا به دولت برای پیوستن به این مجموعه بین المللی اثرگذار کمک کند.



مقتدایی ادامه داد: پذیرش این امر از سوی بریکس گام اول بوده و گام بعدی نیز طی شدن فرایند قانونی آن در داخل کشور است که مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وظایف قانونی و رسالت خود را در این حوزه انجام خواهد داد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم علیرغم اینکه همه این اتفاقات باب هایی برای گشایش در امور کشور محسوب شده اما عزم همه قوا در درون کشور برای بهبود وضعیت معیشتی و دیدن آثار آن در سفره مردم امری است که نباید از نظر دور باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367351
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار