خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 11:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
نثاری با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم:

مباحث فرهنگی و اجتماعی باید در کنار موضوعات اقتصادی در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم نهاوند در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه تنها موضوعات اقتصادی مبحث و مسئله اصلی کشور نیست، گفت: رسیدگی به لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار و دو روز شدن تعطیلات پایان هفته از مباحث مهم مجلس خواهد بود.

نثاری

علیرضا نثاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت‌های نمایندگان در مجلس دوازدهم، گفت: دغدغه اصلی مردم کنترل تورم و گرانی است که ابعاد مختلف زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است، باید مشکلات اقتصادی کشور به هر طریق ممکن رفع شود تا شاهد حلال مشکلات معیشتی مردم باشیم.

توجه به مناطق محروم از اولویت‌های قوه مقننه خواهد بود

نماینده مردم نهاوند در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه قوه مقننه مسیری برای توجه به مناطق محروم کشور است، اظهار کرد: بی تردید عدالت محوری در موضوعات بودجه بندی باید مورد توجه وکلای ملت در این دوره  قرار بگیرد، اعتبارات اختصاص داده شده در مسیر خود هزینه شود و مجلس از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مجلس اثرات تحریم‌ها را باید خنثی کند

وی با بیان اینکه در مجلس دوازدهم موضوع بهداشت و درمان در اولویت کاری نمایندگان قرار می‌گیرد، ادامه داد: اثرات تحریم‌ها را نه تنها در زندگی معیشتی مردم شاهد هستیم بلکه این مسئله بر روی مباحث بهداشتی و درمانی کشور هم تاثیر گذاشته است، کشور ما به لحاظ بهداشتی حرف نخست را در منطقه می‌زند اما امروز بسیاری از مناطق محروم از داشتن مراکز درمانی تخصصی و پزشکان حاذق در مضیقه هستند که کمیسیون مربوطه باید این مهم را در دستور کار قرار دهد.

نمایندگان به رشد آسیب‌های اجتماعی توجه کنند

نثاری با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: بی‌توجهی به مسائل اجتماعی می‌تواند تبعات گران ملی و بین المللی داشته باشد، امروز مسائل اقتصادی از موضوعات اصلی کشور محسوب می‌شود اما بی‌توجهی به معضلات اجتماعی به بهانه تورم افسار گسیخته نمی‌تواند قابل توجیه باشد، رسیدگی به لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار و دو روز شدن تعطیلات پایان هفته از مباحث مهم اجتماعی است که رابطه تنگاتنگی با یکدیگر در بهبود وضعیت جامعه از همه جهات دارند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تولید پایدار را مسیری برای ایجاد اشتغال دانست، گفت: در مجلس دوازدهم بی‌تردید خلاء عدم اجرای قوانین رفع خواهد شد تا شاهد کاهش مشکلات جامعه باشیم، امروز  آمارهای نگران کننده‌ای از بیکاری جوانان منتشر می‌شود که همگی خبر از رشد معضلات اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، سرقت و .... را می‌دهد.

 حل مسائل مربوط به  تورم و گرانی را در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید مسئله تورم و گرانی را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: قوانین را باید به سمتی پیش ببریم که موضوعات اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد، تنها موضوعات اقتصادی جزء مشکلات کشور نیست بلکه موضوعاتی همچون مباحث فرهنگی و هنری هم باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد.

 نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه نمایندگان باید به مسئله مسکن بیش از هر موضوعی توجه داشته باشند، اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده حدود ۶ میلیون خانواده مستاجر، بیش از ۶ میلیون واحد فرسوده و پیش‌بینی ۶ میلیون ازدواج در برنامه هفتم توسعه دیده شود با توجه به نرخ جوانی که در کشور وجود دارد، بر همین اساس نیاز به احداث واحدهای مسکونی است، بررسی احداث مسکن به میزان جمعیت از اولویت‌های مجلس پیش روی خواهد بود.

نثاری با تاکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های فرهنگی در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد؛ افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در تمام حوزه‌ها از موازی کاری دور شده و مسئولیت هر وزارتخانه و نهاد در حل مشکلات کشور به درستی تعریف شود تا شاهد کاهش مشکلات در تمام حوزه‌ها باشیم./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 379194
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار