خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 12:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

لغو روادید میان کشورها منجر به درآمدزایی می‌شود/ رونق اقتصادی در گرو تسهیل رفت و آمد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تحقق لغو روادید میان کشورها در نهایت منجر به درآمدزایی در عرصه های مختلف خواهد شد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص اهمیت لغو روادید سفر میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا، گفت: امروزه کشورهایی که با یکدیگر روابط حسنه دارند برای توسعه فعالیت ها در عرصه های مختلف تلاش می کنند اقدام به لغو روادید کنند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لغو روادید در عرصه گردشگری، تجاری، بازرگانی و غیره تاثیر مثبت دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال ایران دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بی نظیری است که می تواند به عنوان مقصد گردشگران خارجی باشد از این رو لغو روادید به حضور هر چه بیشتر گردشگران کمک شایانی می کند.



وی ادامه داد: در این میان نباید از یاد برد که لغو روادید می تواند بر تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان و افزایش حجم صادرات تاثیر مثبت بگذارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحقق لغو روادید بیانگر اعتماد سیاسی میان کشورها محسوب می شود، افزود: بنابراین می توان اذعان کرد تحقق این امر سبب تعمیق دیپلماسی مشترک شده و در این میان اهداف مشترکی را برای کشورها ایجاد می کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی می توان گفت موضوع لغو روادید در نهایت منجر به درآمدزایی در عرصه های مختلف برای کشورها خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 357374
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار