خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 12:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی مطرح کرد؛

لزوم پرداختن به فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای و تجاری در سفر امیرعبداللهیان به عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به عربستان، گفت: موضوعاتی مانند فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور باید در دستورکار قرار گیرد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در رابطه با سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان، گفت: بازگشایی نمایندگی های دو کشور گام نخستی برای فراهم کردن بستر روابط دو جانبه میان دو تهران و ریاض بود اما اکنون دو کشور باید درصدد توسعه مناسبات در عرصه های مختلف باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران و عربستان اختلاف نظرهایی در خصوص مسائل منطقه ای دارند اما این موضوع نمی تواند به روابط دوجانبه آنها خدشه وارد کند، اظهار کرد: بر این اساس مسئولان دو کشور از مراودات دیپلماتیک و برگزاری نشست های دوجانبه در کشورهای همدیگر استقابل می کنند و این سفر نیز به دعوت همتای وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفت.



وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد که پادشاه عربستان به صورت رسمی نیز از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ریاض دعوت کرده و این بیانگر عزم جدی دو کشور برای بهبود روابط است؛ هر چند نباید فراموش کرد که این رویه بر خلاف نظر و دیدگاه صهیونیست ها و آمریکایی ها محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته اقدامات دشمنان یاد شده نمی تواند بر روند توسعه و گام به گام تهران و ریاض تاثیر منفی بگذارد؛ در واقع طی این سفر درباره موضوعات مختلف در حوزه دوجانبه گفت و گو می شود که تایید کننده نکته یاد شده است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلام،ی تصریح کرد: در این سفر باید موضوعاتی مانند فعالیت های مشترک منطقه ای، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور در دستورکار قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366742
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار