خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 16:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عموئی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه به تصویب رسید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون، لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه پس از بحث و تبادل نظر در کمیسیون به تصویب رسید.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح نشست امروز (یکشنبه 29 مرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز لایحه "موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه" پس از بحث و تبادل نطر در کمیسیون به تصویب رسید.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: این موافقتنامه در سال ۱۳۹۹ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در ۹ ماده به امضا رسیده و در قالب لایحه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.



وی افزود: براساس این موافقتنامه، ایران و روسیه تقویت امنیت اطلاعات، مبارزه با جرائم مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارائه کمک های فنی و فناورانه با هدف حفظ صلح، امنیت و ثبات بین المللی و چارچوب مقررات داخلی و مبتنی بر هنجارهای حقوق بین الملل همکاری خواهند کرد.



عموئی بیان کرد: در ادامه جلسه امروز طرح اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی هم که به کمیسیون ارجاع شده است، مورد بررسی اولیه قرار گرفت. بررسی این ماده اصلاحی در کمیسیون ادامه خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 367054
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار