خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 13:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی مطرح کرد؛

لایحه ساماندهی مرزها در دستور کار مجلس/ لزوم تعبیه منابع لازم برای تحقق اهداف در بودجه 1402

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به وضعیت مرزهای کشور و ضرورت تقویت مرزها و مرزبانی برای ارتقاء امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان، گفت: لایحه ساماندهی مرزها در دستور کار مجلس است اما منابع لازم برای تحقق اهداف پیش‌بینی در این لایحه باید در بودجه سال 1402 پیش‌بینی شود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه استان‌های مرزی برای سال 1402، گفت: لایحه ساماندهی مرزها و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان توسط دولت به مجلس ارایه و هفته گذشته در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت و به احتمال زیاد هفته آینده مورد در صحن بررسی می‌شود. در این لایحه به ساماندهی مناطق مرزی و ارتقاء امنیت مرزها توجه شده است اما لازم است که منابع لازم برای تحقق اهداف این لایحه تامین شود.



رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به شرایط مرزها به لحاظ کمبود نیرو، تجهیزات و امکانات و وجود تهدیدات مرزی در بودجه سال 1402 باید مسائل اقتصادی، تجاری، حقوقی و امنیتی مرزها را مورد توجه قرار داد.



وی در ادامه اظهار کرد:  استان‌های مرزی بار سنگینی بر دوش می‌کشند و ساماندهی این استان‌ها به ارتقاء امنیت کشور، مقابله با تهدیدات مرزی و تسهیل مراودات تجاری مرزی کمک فراوان خواهد کرد. در بودجه سال 1401 تا حدودی این استان‌ها مورد عنایت قرار گرفتند، انتظار است در بودجه سال 1402 نیز به طور ویژه دیده شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در بحث مرتبط با امنیت مرزهای کشور، بهبود امکانات و تجهیزات مرزبانان است که این بخش هم در بودجه سال اینده باید مورد توجه قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 355497
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار