خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/16 - 09:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

قرار نیست آمریکا و اروپا دیکته برجامی به ایران بگویند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست آمریکایی ها و اروپایی ها دیکته مدنظر خود در برجام را بخوانند و ما انشاء کنیم.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ابتکارات ارائه شده از سوی کشورمان به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا با هدف پیشبرد و جمع بندی مذاکرات وین، گفت: گفتگوی دیپلماتیک به معنای حفظ منافع است و در این راستا مذاکرات هسته ای انجام می شود؛ به عبارتی نمی تواند هر آنچه غربی ها می خواهند محقق شود اما در مقابل منافع ملی ایران نادیده گرفته شود.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد تحریم ها پابرجا بمانند و غربی ها حاضر نباشند هیچ تضمینی برای رعایت این مهم ندهند، مذاکرات چه سودی خواهد داشت؛ در واقع قرار نیست آمریکایی ها و اروپایی ها دیکته مدنظر خود را بخوانند و ما انشاء کنیم.



وی با اشاره به اینکه ایران همواره خواهان مذاکره از موضع برابر بوده است، ادامه داد: در این میان پیش شرط های ایران در راستای به نتیجه رساندن اصل مذاکرات وین است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی مذاکره برای مذاکره امری عاقلانه نیست لذا رفت و آمدهای دیپلماتیک باید منجر به نتیجه مطلوب شود.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی رغم موضع گیری ضدبرجامی آمریکایی ها شاهد تبادل نظر از طریق هماهنگ کننده اروپا هستیم لذا امیدواریم غربی ها دست از رفتارهای دوگانه و متناقض بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351565
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار