خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 09:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه نظامی ۲۰۲۳ روسیه:

قدرت نمایی دفاعی ایران در میان 60 کشور/صنعت دفاعی جمهوری اسلامی نماد فتح قله‌های خودباوری است

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس با بیان اینکه حضور صنعت دفاعی و نظامی ایران در نمایشگاه بین المللی روسیه بیانگر فتح قله های خودباوری و عبور از تحریم های یکجانبه غرب علیه کشورمان است، گفت: در این نمایشگاه شاهد قدرت نمایی تهران در میان بیش از 60 کشور بودیم.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه نظامی ۲۰۲۳ روسیه، گفت: این نمایشگاه همواره بستری برای به نمایش گذاشتن جدیدترین و بروزترین دستاوردها و تجهیزات نظامی محسوب می شود و حضور تجهیزات دفاعی ایرانی نوعی قدرت نمایی از سوی تهران بشمار می رود.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بیش از 60 کشور در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود در حوزه های رزم دریایی، زمینی، هوایی، پدافند و موشکی را به نمایش گذاشته اند و جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور پرقدرت خود نگاه همگان را متحیر کرده است.



وی ادامه داد: به عنوان مثال ایران گستره متعددی از پهپادها، سامانه‌های شناسایی و جنگ الکترونیک و غیره در نمایشگاه نظامی روسیه عرضه کرده که برای تولیدکنندگان تسلیحات نظامی قابل تامل است؛ همچنین ایران برای نخستین بار موشک بالستیک ابابیل را در معرض نمایش گذاشته که نشان از فتح قله های این صنعت است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بسترسازی برای همکاری‌های نظامی-فنی از جمله رویکردهای این نمایشگاه محسوب می شود، افزود: در حاشیه چنین نمایشگاه های بین المللی، شاهد انعقاد قراردادهای فروش و صادراتی هستیم که می تواند برای کشورها درآمدزایی کند. نباید فراموش کرد که جمهوری اسلامی دارای پیشرفته ترین تسلیحات نظامی و دفاعی بوده و مطابق قوانین بین المللی می تواند تامین کنند نیاز دیگر کشورها باشد.



رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی ایران نماد بارز خودباوری و عبور از تحریم های یکجانبه و ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امروزه جهان به سمت چندقطبی بودن حرکت کرده و دیگر کشورهایی مانند ایالات متحده نمی توانند مناسبات را بر اساس رویکرد تک قطبی پیش ببرند از این رو تعاملات دفاعی میان کشورها می تواند به تحقق چندقطبی بودن قدرت کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366986
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار