خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/28 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به قانون جدید انتخابات و لزوم شفافیت حساب‌های بانکی کاندیداها:

قانون جدید انتخابات از ورود پول‌های کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اجرای قانون جدید انتخابات برای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون جدید انتخابات از ورود پول‌های کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند.

محمدحسن آصفری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قانون جدید انتخابات شفافیت هزینه‌های انتخاباتی است.

نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون جدید انتخابات نامزدهای انتخاباتی باید حسابی را به وزارت کشور معرفی و تمام هزینه‎‌ها و تبلیغات انتخاباتی را از همین حساب انجام دهند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت است و باید بستری برای رقابت‌های انتخاباتی فراهم شود که برخی صرفاً با ثروت‌های هنگفت و مال‌‎های باد آورده مجلس را تصاحب نکنند، قطعا در صورت ورود چنین افرادی به مجلس، آن‌ها به فکر مردم و محرومان نخواهند بود و باز هم به دنبال مال‌های بیشتری هستند.

آصفری با یادآوری اینکه به همین دلایل بود که مجلس قانونی برای شفافیت هزینه‌های انتخاباتی مصوب کرد، گفت: از سوی دیگر این مصوبه از ورود پول‌های ناسالم و کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند و نظارت را دقیق تر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس تأکید کرد: یکی دیگر از مزیت‌های قانون جدید انتخابات مجلس جلوگیری از ریخت و پاش‌های اضافه است./

پایان پیام

  • کد خبر : 370206
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار