خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
یزدی خواه با اشاره به اظهارات نخست وزیر عراق:

فعالیت گروه‌های مسلح مخالف ایران در عراق غیرقانونی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اظهارات نخست وزیر عراق در خصوص غیرقانونی بودن فعالیت گروه‌های مسلح مخالف ایران در کشورش، بیانگر ضرورت تامین منافع مشترک میان دو کشور بوده و ما نیز از آن استقبال می کنیم.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات نخست وزیر عراق نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت گروه‌های مسلح مخالف ایران در کشورش، گفت: اصول حاکم بر حسن همجواری اقتضاء می کند همسایگان مراعات همه مولفه های همزیستی مسالمت آمیز را مدنظر داشته باشند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  در واقع همانطور که جمهروی اسلامی ایران اجازه نمی دهد هیچ تهدیدی از سوی افراد معاند علیه عراق صورت بگیرد، متقابلا انتظار می رود هیات حاکمه کشور عراق نیز این رویه را در دستور کار خود قرار دهند.



وی با اشاره به اینکه اظهارات نخست وزیر عراق بیانگر ضرورت تامین منافع مشترک میان دو کشور است و از آن استقبال می کنیم، ادامه داد: متاسفانه گروه های معاند تروریستی و اپوزیسیون در دهه های گذشته مردمان بی گناه کشورمان در استان هایی مانند کردستان و غیره را دچار آسیب کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس تهران مطابق قوانین بین المللی بارها به کشور عراق تذکر داد که مرزهای مشترک این کشور با ایران نباید بستر حضور تروریست هایی باشد که گاه و بیگاه بخواهند وارد خاک جمهوری اسلامی شوند و عملیات های خرابکارانه انجام دهند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که مطابق قانون اساسی عراق نیز حضور گروه های مسلح تروریست و فعالیشان در این کشور و علیه کشورهای همسایه خلاف بوده و هیات حاکمه عراق می تواند با آنها برخورد کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359509
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار