خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/09 - 11:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
باقری کنی در حاشیه جلسه هیات دولت:

فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت فعالیت‌های هسته ای کشور گفت: فعالیت های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی ادامه دارد.

وی در مورد سفر ولیعهد عربستان به ایران بیان کرد: این بحث قبلا هم مطرح شده بود و دعوت متقابل دو طرف از یکدیگر است و در مورد تبادل زمان سفر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

باقری کنی به حضور مقامات دو کشور تونس و مصر در مراسم تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و ادامه داد: دو کشوری که رابطه سیاسی با ایران ندارند در سطح عالی وزیر خارجه برای بزرگداشت شهدای خدمت شرکت کردند. این موفقیت و پویایی سیاست دولت رئیسی را می‌رساند. در شرایطی که هنوز رابطه سیاسی ایجاد نشده این دو مقام عالی به تهران سفر کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: رئیس‌جمهور تونس که تاکنون به ایران سفر نکرده بود، در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت کرد، برخی محافل خارجی بر روی این نکته تاکید کردند که زیر ساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام شهدا، تاکید نگاه بر سیاست ایران در نگاه به شرق و شمال افریقا از جمله تونس بوده است.

وی با اشاره به عضویت ایران در بریکس وسازمان همکاری های شانگهای هم بیان کرد: تمایل و رویکرد کشورها نسبت به ایران نشان دهنده اهمیت جایگاه سیاست خارجی ایران در عرصه بین المللی است.

باقری کنی اظهار کرد: در مورد جنایات صهیونیست‌ها در رفح هفته آینده به چند کشور منطقه سفر می‌کنم.

سرپرست وزارت امور خارجه به ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: تبادل پیام قطع نشده است و الان هم جاری است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379114
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار