خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 15:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بروجردی:

فرصت مجمع عمومی سازمان ملل برای بیان مواضع جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین سفرهای رئیس جمهور سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل است چرا که تریبون جهانی برای مواضع کشورهای فراهم می شود و باید از آن جهت تبیین منافع جمهوری اسلامی استفاده کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: معمولا یکی از مهمترین سفرهای رئیس جمهور سفر به سازمان ملل است که یک تریبون جهانی برای مواضع کشورهای محسوب می شود.

وی افزود: انتظار می رود رئیس جمهور در این سفر مواضع جمهوری اسلامی ایران را به صراحت کند به ویژه در شرایطی که  کشورهای غربی به خصوص کشورهای اروپایی دور جدیدی از فشار و تحریم را علیه کشورمان آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه فشار اخیر بر جمهوری اسلامی به دلیل تضعیف جایگاه غرب در عرصه جهانی و شکست رژیم صهیونیستی در غزه است گفت: وضعیت آشفته رژیم صهیونیستی، غرب را وادار به  فرافکنی  و ایجاد انحراف در افکار عمومی کرده است. 

وی ادامه داد: بحث تحریم ایران ایر و مطرح کردن تحریم‌ها جدید موضوعی نیست جز سرپوش گذاشتن بر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه که بعد از گذشت نزدیک به یکسال کشتار  دستاوردی نداشت اما این  مانع نمی شود که رئیس جمهور با اقتدار مواضع جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بیان نکرده و از این فرصت تاریخی استفاده مطلوب نکند همینطور دیدار با سران کشورها و همراهی  وزیر خارجه می تواند به تبیین مواضع ایران کمک کند/

پایان پیام

  • کد خبر : 383357
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار