خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/11 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به دمشق:

عملیاتی کردن سند همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه ضرورت دارد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: عملیاتی کردن سند همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه دارای اهمیت دوچندان است و مقامات دو کشور باید این موضوع را در دستورکار قرار دهند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه این کشور، گفت: پیگیری توافقات سفر اخیر رییس دولت سیزدهم با سوریه مهمترین محور سفر دیپلماتیک امیرعبداللهیان  به دمشق بود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی همواره بر برقراری ثبات و آرامش و همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید داشته است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی قدرت های فرامنطقه ای قصد دخالت در امور داخلی سوریه را دارند و این موضوع بر خلاف خواسته مردم سوری است.



وی با اشاره به اینکه ایران و سوریه با هم افزایی بیشتر در  مناسبات دوجانبه می توانند در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اثرگذار باشند، ادامه داد: بر این اساس عملیاتی کردن سند همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه دارای اهمیت دوچندان است و مقامات دو کشور باید این موضوع را در دستورکار قرار دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همکاری‌ در حوزه های تجاری و اقتصادی، انرژی، خدمات فنی و مهندسی، راه و شهرسازی ، حمل و نقل و ترانزیت و غیره از جمله موضوعاتی است که دو کشور می توانند برای افزایش سطح مراودات دوجانبه به آنها توجه داشته باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان نباید از یاد برد که خوشبختانه امروزه شرایط و بستر خوبی برای فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه وجود دارد و بر این اساس دستگاه دیپلماسی باید با بررسی و رصد بازار این کشور، ضمن احصاء نیازمندی های دمشق، بخش خصوصی را در این کشور فعال کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367603
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار