خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 09:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گلرو:

طرح تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا در مجلس پیگیری می‌شود

نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به طرح دوفوریتی مجلس در خصوص تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا، گفت: ارتش کانادا عنوان یک نیروی تروریستی اعلام خواهد شد تا در منطقه در هر جا که باشند طبق قانون مجلس که بزودی تصویب می‌شود مورد برخورد قرار گیرند.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به طرح دوفوریتی مجلس در خصوص تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا، گفت: ما در حوزه سیاست خارجی با چالش‌هایی مواجه هستیم که در واقع این چالش، وجود برخی دولت‌ها مارق و راهزن و دولت‌های ناقض حقوق بشر و ناقض قوانین بین‌المللی است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای با کانادا داشتیم از جمله در بحث  دروغین حقوق بشری که کانادایی ها همیشه سعی می‌کنند قطعنامه‌ای در شورای سازمان ملل در کمیته سوم و کمیته حقوق بشر مطرح کنند. ما اقدام اخیر دولت کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را یک اقدام فریب‌کارانه، مزورانه، دروغ و یک نقض صریح قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

وی افزود: از این اقدامات نمی‌ترسیم و سپاه پاسداران یک نیروی رسمی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است. علاوه براین که سپاه در سرکوب و نابود کردن تروریسم در منطقه نقش اول را در دنیا داشت، اگر همین سپاه نبود تروریست‌هایی که دست پرورده کانادایی ها و آمریکایی‌ها و غربی‌ها بودند ملت‌های منطقه را از بین می بردند کما اینکه به کشتارهای بسیاری هم دست زدند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: اما سپاه و به‌ویژه نیروی قدس به میدان آمد و مردم را از دست تروریست‌هایی که همین کانادایی ها حامی آنها بودند، نجات داد. کانادایی‌ها باید خجالت بکشند از اینکه سپاه را تروریستی اعلام می‌کنند. همچنین ما را در بحث حقوق بشر زیر سؤال می‌برند در حالی که خودشان شاید در واقع حامی تروریست‌هایی هستند که در سوریه و لبنان جنایت کردند.

گلرو اضافه کرد: اگر تاریخ و دنیا در این حوزه بویژه اقداماتی که کانادایی ها انجام دادند، تمرکز کند، باید تمام مقامات کانادایی به عنوان حامیان تروریست اعدام شوند. این اقدام بی‌پاسخ نمی‌ماند، مجلس طرح دوفوریتی تهیه خواهد کرد که ماده واحده‌ آن عمل متقابل در مقابل این اقدام کانادایی‌ها است. ما نیز ارتش کانادا را به عنوان یک نیروی تروریستی اعلام می‌کنیم یقیناً در منطقه در هر جا که باشند طبق قانون مجلس که ان‌شاءالله بزودی تصویب می‌شود با نیروهای تروریستی برخورد می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380058
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار