خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/07 - 17:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهمرده:

طالبان به زودی می‌فهمد که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی ایران نمی تواند بایستد

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه تنش بین ایران و‌ طالبان مرتفع خواهد شد، گفت: آمریکا، انگلیس و‌اسراییل طراحان ایجاد تنش در مرز ایران و افغانستان هستند.

حبیب اله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درگیری اخیر در مرز افغانستان و تشکیل هیات حقیقت یاب در منطقه، گفت: از مذاکره طرفینی همیشه باید از استفاده کرد اما همه مسائل با مذاکرات قابل حل نیست. در واقع برای انجام‌ مذاکره به ابزارهای دیگری هم نیاز است و هر طرف که قوی تر باشد سهم بیشتری هم خواهد برد. بنابراین تیم مذاکره کننده کشورمان باید با استفاده از ابزارهای قوی و ‌‌دست پر پای میز مذاکره با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان بنشیند.



نماینده مردم زابل، زهک و‌نیمروز در مجلس شورای اسلامی معتقد است: ما در مورد مسائل مرتبط با طالبان ضعیف عمل کردیم و ساده انگارانه است که در این وقایع اخیر بگوییم‌، مخاطب ما طالبان است چرا که پشت پرده و‌قحنه پردازان انگلیس، آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و و‌آل سعود‌است که اهدافشان را در سیستان و‌ بلوچستان دنبال می کنند.



وی در ادامه یادآور شد: طرح و ‌‌نقشه این تنش ها ‌‌یا چالش های پیش آمده قطعا همان‌کشورهای نام برده هستند، این‌کشورها حتی  در این زمینه هزینه هایی هم می کنند. لذا حمایت های پشت سر از این گروه ها و افراد، حائز اهمیت است و‌ ما باید به این نکته توجه داشته باشیم.



دهمرده در خصوص سرنوشت درگیری با طالبان، گفت: درگیری از روز اولی که این گروه هیات حاکمه سرپرستی را به دست گرفت، کم‌و‌بیش وجود داشت اما اخیرا افزایش یافته است. در این درگیری ها و حتی درگیری روزهای اخیر مرزبانان کشورمان تنها به دفاع از خاک ‌میهن پرداختند اما ما اعتقاد داریم که این درگیری ها شدت پیدا نمی کند و یا جنگی شکل نخواهد گرفت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طالبان به زودی خواهد فهمید که در مقابل قدرتی چون جمهوری اسلامی ایران نمی تواند بایستد، ایران از توانایی دفاعی امنیتی بالایی برخوردار است و تنش به نفع هیچ کدام از طرف ها نخواهد بود.



دهمرده در پایان تصریح مرد: طالبان و مجموع هیات حاکمه سرپرستی افغانستان باید به جای ایجاد تنش، نسبت به تامین امنیت مرز اهتمام‌ ویژه داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362465
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار