خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 12:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده برمی:

ضرورت توجه به توانمندی بخش خصوصی در توسعه روابط اقتصادی با آفریقا/ تعمیق روابط سیاسی در گرو تعاملات تجاری است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی نیازمند توجه به بخش خصوصی و تسهیل گیری از سوی دستگاه دیپلماسی و سایر مجموعه های مرتبط هستیم.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقای جنوبی، گفت: متاسفانه سیاست خارجی کشورمان در سالیان قبل معطوف به ارتباط با چند کشور غربی شده بود و این امر موجب عقب افتادن ایران در ارتباط و تعامل با دیگر کشورها از جمله کشورهای حوزه آفریقا شد.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق نظر کارشناسان سهم ایران در اقتصاد آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا طی چند مدت گذشته افزایش داشته و این نشان دهنده دیپلماسی پویا و فعال است.



وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی در حوزه معادن، کشاورزی و غیره دارای منابع غنی بوده و مستعد سرمایه گذاری های سودآور است، ادامه داد: در این میان می توان گفت که تقویت و افزایش مناسبات اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی سبب افزایش سطح روابط در حوزه های سیاسی، بین المللی، فرهنگی، اجتماعی و غیره می شود و این امر سبب تحقق منافع مشترک خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که باید یادآور شد، کشورهای آفریقایی دریافته اند جمهوری اسلامی ایران اقتصادی قوی و نوظهور بوده و در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره تاثیرگذرا است؛ بنابراین از همه ابزارها برای گسترش مناسبات بهره می برند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید تاکید کرد که توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی نیازمند توجه به بخش خصوصی و تسهیل گیری از سوی دستگاه دیپلماسی و سایر مجموعه های مرتبط هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 366408
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار