خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

ضرورت تحقق اهداف اقتصادی دوجانبه تهران و دمشق/ منافع مشترک سبب همگرایی کشورها می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد همکاری های دوجانبه تهران و دمشق نشان دهنده هم افزایی و همگرایی میان کشورها برای ایجاد منافع مشترک منطقه ای است

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت بر اجرایی شدن توافقات سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان شریک راهبردی دمشق محسوب می شود زیرا این دو کشور با همکاری یکدیگر اجازه ندادند تروریست های تکفیری به حیات خود ادامه دهند و منطقه را به چالش بکشند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون سوریه در دوران بازسازی قرار داد، اظهار کرد: این موضوع موجب شده فرصت های بسیاری برای همکاری های اقتصادی، تجاری، بازرگانی و غیره برای فعالان ایرانی در این عرصه ها فراهم شود. در این بین با توجه به اسناد امضاء شده و تسهیل گیری صورت گرفته، زمینه فعالیت سرمایه گذاران کشورمان بیش از پیش فراهم شده است.



وی با بیان اینکه همکاری های دوجانبه تهران و دمشق نشان دهنده هم افزایی و همگرایی میان کشورها برای ایجاد منافع مشترک منطقه ای است، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود امروزه دیگر کشورها خصوصا در حاشیه خلیج فارس نیز درصدد برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دو کشور تحت تحریم های یکجانبه آمریکایی ها قرار دارند از این رو تعاملات دوجانبه آنها برطرف کننده آثار منفی این امر است، افزود: به عبارتی با توجه به دستاوردها و خودکفایی تهران در عرصه هایی مانند صنعت نفت‌ و انرژی، فنی و مهندسی، انجام پروژه های انبوه مسکن، زیرساخت های حمل و نقل و غیره، دو کشور می توانند همکاری های استراتژیک داشته باشند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه گروه های پارلمانی دو کشور همواره فعال هستند، خاطرنشان کرد: در واقع دیپلماسی پارلمانی نیز توانسته با برقراری روابط خوب و مستمر، زمینه تحقق دیپلماسی اقتصادی را فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362812
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار