خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 20:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی با اشاره به حضور ایران در نشست سازمان «رتس»:

ضرورت برخورد با کشورها و نظام‌های جعلی تروریست‌پرور/ جریانات خشونت طلبانه باید نابود شوند

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان های منطقه ای مانند شانگهای باید با کشورهای سلطه‌گر و نظام های جعلی تروریست پرور برخورد کنند زیرا این مهم سبب کاهش جریانات خشونت طلبانه می‌شود.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حضور رسمی ایران در نشست شورای ساختار مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای، گفت: هزاران نفر از مردم ایران به دلیل اقدامات تروریستی و افراطی گری شهید شده اند و انقلاب اسلامی نیز هزاران شهید برای مقابله با جریانات تروریستی تقدیم اسلام کرده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان های بین المللی و منطقه ای مانند همکاری های شانگهای که شأن شکل گیری اولیه آنها بر اساس تعاملات امنیتی و سیاسی بوده، می توانند تاثیرگذاری مثبتی در مبارزه با خشونت طلبی در منطقه داشته باشند.



وی با تاکید بر اینکه حضور تهران در نشست این سازمان می تواند در کاهش و مقابله با این پدیده شوم موثر باشد، ادامه داد: ایران همیشه کشورها را به گفت و گو دعوت کرده تا شاهد صلح و ثبات پایدار در منطقه باشیم لذا چنین نشست هایی می تواند در تداوم‌مبارزه با گروهک های تروریستی و تقویت امنیت منطقه تاثیر بگذارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک دیگر سازمان های بین المللی باید از ظرفیت های مشترک استفاده کنند تا زمینه بروز اقدامات ضدبشری و ضدانسانی فراهم شود؛ به عنوان مثال امروزه شاهد فعالیت های تروریستی داعش در افغانستان هستیم که مردم این کشور را دچار آسیب کرده و می تواند به کشورهای منطقه نیز آسیب بزند لذا نیاز به همفکری برای نابودی این تروریست ها هستیم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان های منطقه ای مانند شانگهای باید با کشورهای سلطه گر و نظام های جعلی تروریست پرور برخورد کنند زیرا این مهم سبب کاهش جریانات خشونت طلبانه می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367913
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار