خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/19 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده برمی عنوان کرد:

ضرورت ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه غرب آسیا/ برخی همسایگان بدنبال رفع سوءتفاهم با ایران هستند

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: سیاستمداران کاخ سفید و لابی های صهیونیستی طی سالیان و دهه های گذشته تلاش کردند با بهره گیری از برخی کشورها زمینه ایران هراسی در منطقه را فراهم کنند که این موضوع صرفا سبب تنش زایی شد.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تغییر رویکرد و توسعه روابط برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران طی ماه های اخیر، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه در خلیج فارس دچار سوءتفاهم شده اند.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع سیاستمداران کاخ سفید و لابی های صهیونیستی طی سالیان و دهه های گذشته تلاش کردند با بهره گیری از برخی کشورها زمینه ایران هراسی در منطقه را فراهم کنند که این موضوع صرفا سبب تنش زایی شد.



وی با بیان اینکه حضور بیگانگان در منطقه و تکیه کردن برخی کشورها به آنها سبب شده نتایج عکس داده است، ادامه داد: در واقع سران این کشورها متوجه شدند که سیاستمداران آمریکایی مانند ترامپ به این کشورها به عنوان گاوشیرده نگاه می کند و صرفا درصدد چپاول دلارهای نفتی هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با اقدامات منطقه ای خودش موجب شد گروه تروریستی داعش از بین برود که این امر به تامین امنیت منطقه کمک کرد، افزود: چنین اقداماتی موجب شده کارشناسان کشورهای منطقه متوجه شوند ایران همواره در کنار همسایگان و دوستانش قرار گرفته لذا دوری از ایران به ضرر آنها تمام شده است.



عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه عموما مسلمان هستند لذا با تکیه بر اشتراکات مختلف می توان به سوی همگرایی منطقه ای حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشاهده می شود بر اساس رویکرد مثبت ایران و تحولات منطقه ای، کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل بیشتری برای تعامل دوجانبه و حتی چندجانبه با کشورمان دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356971
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار