خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح و به روزرسانی نحوه تخصیص عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

رییس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص توزیع ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: توزیع ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور اصلاح و به روزرسانی شود.

محمدصالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص سهم شهرداری ها و دهیاری های کشور از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: برخی از شهرداری ها و دهیاری ها در سطح کشور نسبت به تخصیص عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها با توجه به آنچه در قانون آمده است، اعتراض دارند که میزان توزیع کاهش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بر اساس اطلاعات بدست آمده وجوه در سایر ردیف ها هزینه شده که قابل قبول نیست و برهمین اساس جلساتی با مسئولان ذی ربط برگزار شد و میزان وصول عوارض ارزش افزوده و چگونگی توزیع آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش دهیاری ها براساس شاخص ها و ضریبی که بر این شاخص ها تاثیرگذار است، توزیع عوارض صورت می گیرد از طرفی نیز با توجه به جمعیت یک روستا و توسعه هایی که از سال 1395 به بعد صورت گرفته است، تفاوت شکل گرفته و باید این تفاوت در توزیع عوارض انجام شود که متاسفانه صورت نگرفته است که در جلسه با مسئولان ذی ربط بنا شد که این شاخص ها به روز و اصلاح شود.

جوکار بیان کرد: در خصوص ماده 42 قانون ارزش افزوده که معادل دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی توسط گمرک به حساب وزارت کشور واریز تا صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر گردد اختلاف وجود دارد که لازم است استعلامات لازم از معاونت حقوقی مجلس اتخاذ شود و براساس آن عوارض پرداخت شود تا شاهد توزیع عادلانه ارزش افزوده در کشور براساس استحقاق شهرها و روستا ها باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377654
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار