خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/31 - 16:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
احمدی با اشاره بیانات رهبری در دیدار نمایندگان تأکید کرد؛

ضرورت اخلاق‌مداری نمایندگان در مواجهه با مطالبه‌گری مردم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انتظارات مردم باعث مطالبه‌گری آنها از نمایندگان می‌شود، گفت: نمایندگان باید به عنوان رابطی میان دولت و ملت، با اخلاق در مسیر اجرای وظایف خود گام بردارند.

وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نمایندگان مجلس طبق رسم هر دوره و در ابتدای کار به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند تا نقشه راه خود را دریافت کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز، توصیه های دقیقی را خطاب به نمایندگان ارائه کردند که اگر به آن توجه شود می توان آثار و نتایج مثبتی از قبال آن دریافت کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی مجلس در ادامه حاکمیت اخلاق در فعالیت های نمایندگی را یکی از شاخص های بسیار مهم دانست که نمایندگان باید به آن توجه کنند و افزود: انتظار و توقعات مردم باعث می شود از نمایندگان خود مطالبه گری کنند لذا نماینده به عنوان رابطی میان دولت و ملت باید با اخلاق در مسیر اجرای وظایف خود گام بردارد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت دوری از افراط و تفریط مجلس در امر نظارت، عنوان کرد: نمایندگان از ابزار نظارتی برای حل مشکلات استفاده کنند تا دولت بتواند با شناسایی خلاءهای خود هرچه بهتر به مردم خدمت رسانی کند از این رو نمایندگان باید از سوق دادن نظارت به سمت عیب جویی بپرهیزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قانونی که نمایندگان به تصویب می رسانند باید جامع، شفاف و غیرقابل تفسیر باشد. قانون باید در جهت ایجاد آرامش و آسایش در جامعه باشد و پیام هر قانون نیز نویدبخش رفاه مردم باشد. در نهایت توجه مجلس به این نکات ظریف می تواند باعث حل مشکلات جامعه شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380761
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار