خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با انتقاد از نحوه عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطرح کرد؛

ضرورت اجرای طرح شفافیت برای همه نهادها

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طرح شفافیت باید شامل همه دستگاه ها شود، گفت: مجمع تشخیص و هیات عالی نظارت به جای دست اندازی، با مجلس همراهی کنند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با شفافیت قوای سه گانـه و دسـتگاه های اجرایی و سایر نهادها، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابتدای دوره یازدهم بر موضوع شفافیت تاکید و این مسئله را در امور خود عملیاتی و محقق کردند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع شفافیت نباید صرفا به قوه مقننه منوط شود بلکه نیاز به اعمال شفافیت در مجموعه‌های اجرایی، نظارتی و حتی قضائی است، اظهار کرد: به موجب شفافیت منشاء زدوبندها و مفاسد اقتصادی و غیره که در مجموعه‌های مختلف می‌توان شاهد بود، روشن و مشخص می‌شود.



حیدری در ادامه یادآور شد: هیات عالی نظارت نمی‌تواند بعد از اینکه مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان رسید و فقط مواد اصراری برای مجمع تشخیص ارسال شد یعنی دوباره بعد از گذشت 6 ماه به مصوبه مجلس وورد کند. این کار باعث بی ثبات شدن قانونگذاری و ناکارآمدی مجلس می شود.



 با بیان اینکه نمایندگان مسئله شفافیت را از خودشان آغاز کردند تا الگویی برای دیگر دستگاه‌ها شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید جدی بر شفافیت دارند. بر این اساس طرح شفافیت قوای سه گانه در مجلس تهیه و تصویب شد، کار کارشناسی دقیقی پیرامون این طرح انجام گرفته و تمام زوایای قانونی مدنظر بوده است بنابراین انتظار می‌رود مجمع تشخیص و هیات عالی نظارت به جای دست اندازی، با مجلس همراهی کنند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که اجرای شفافیت صرف برای مجلس دردی را درمان نمی کند لذا انتظار داریم دستگاه های اجرایی از این طرح به خوبی استقبال کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368385
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار