خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/17 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده تأکید کرد

ضرورت اتخاذ موضع قاطع رئیس‌جمهور در برابر کره جنوبی تا زمان عقب‌نشینی از مواضع ضدایرانی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است درحالی که کره جنوبی یکی از بدهکارترین کشورها به ایران است، با حضور در منطقه اقدام به لفاظی علیه ما می‌کند که لازم است شخص رئیس جمهور در این خصوص ورود پیدا کند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم اراده کره جنوبی در آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: اکثر کشورهای دنیا چه در آسیا و چه فراتر از آن به جمهوری اسلامی بدهی دارند که ناشی از خرید و فروش انرژی، کالا و خدمات بوده و کره جنوبی در این بین یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی همچنین به لفاظی های اخیر رئیس جمهور کره جنوبی در امارات علیه ایران، اظهار کرد: کره جنوبی به جای اینکه بدهی خود را پرداخت کند متأسفانه در سفری که رئیس جمهور این کشور به امارات داشته علیه ما لفاظی هم می کند و با حضور در منطقه، ایران را تهدیدی بزرگ برای منطقه می نامد.



وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما در این خصوص باید از طریق احضار سفیر و تذکر به کره جنوبی اقدام کند و همچنین فراتر از آن، باید از طریق شخص رئیس جمهور قاطعانه تر برخورد شود که نه تنها کره جنوبی از موضع خود عقب نشینی کند بلکه بدهی خود به ایران را نیز بپردازد.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیاری از کشورها به ما بدهی دارند که جزء اموال ملت ایران است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید در این مواقع توان مقابله به مثل داشته باشد و مطالبات خود را دریافت کند همچنین باید شکایت رسمی در دادگاه های بین المللی موضوع به صورت جدی دنبال شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 356796
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار