خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/02 - 18:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
آزادیخواه در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور:

صدور چنین بخشنامه هایی به تعامل میان دولت و مجلس خدشه وارد می کند/ایجاد محدودیت برای نمایندگان که از تخصیص تا جذب اعتبار پروژه ها و رفع مشکلات مردم را پیگیری می کنند توجیه قانونی ندارد

سخنگوی فراکسیون روحانیت در مجلس در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور با بیان اینکه صدور چنین بخشنامه هایی به تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم خدشه وارد می کند، گفت: ایجاد محدودیت برای نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی به هیچ عنوان توجیه قانونی ندارد.

احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور درخصوص ایجاد محدودیت و انسداد برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس گفت: تلاش برای ایجاد شرایط بحران ضربه بزرگی بر پیکره کشور وارد می کند.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال انتخابات مجلس شورای اسلامی طبیعتا عده ای از نمایندگان مجلس شائبه ادامه مسیر تحت عنوان داوطلبی برای مجلس آینده را دارند اما از آنجا که زمان ثبت نام برای داوطلبان از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام شده و مشخص است، حق نداریم تا قبل از شروع فرایند ثبت نام برای انتخابات فضای کشور را انتخاباتی کرده و برای کارهای عمرانی جهت توسعه کشور و برای سفر مسئولان کشور به شهرستان ها محدودیت ایجاد کنیم.



وی افزود: در جلسه ای که نمایندگان در خدمت مقام معظم رهبری بودند،ایشان سال آخر مجلس را سال حساسی خواندند و گفتند: از جمله گرفتاری‌های کشور، سال آخر مجالس است؛ چون نمایندگان در شرف انتخابات و نگاه‌های مردم قرار می‌گیرند، اما شما سعی کنید بدون توجه به انتخاب شدن یا نشدن در انتخابات اسفند امسال، کار کنید؛ چرا که آنچه می‌ماند فقط کار برای رضایت پروردگار است.



این نماینده مردم در مجلس افزود: صدور بخشنامه غیرقانونی وزارت کشور بدون اطلاع شخص وزیر صورت گرفته و بطور حتم یک اقدام اشتباه و مطالعه نشده بوده است.



آزادیخواه بیان کرد: نمایندگان براساس قانون ساری و جاری کشور نمایندگان ملت هستند و اقدامات بسیاری از قبیل کمک به دولت در شهرستان ها در خصوص جذب اعتبار برای پروژه ها، توجیه برخی از پروژه ها، پیگیری گرفتن ماده 56 برای پروژه ها، جذب تخصیص و اعتبار را انجام می دهند، نباید با صدور چنین بخشنامه هایی به تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم خدشه وارد کرد.



سخنگوی فراکسیون روحانیت در مجلس بیان کرد: دولت باید به استانداران و فرمانداران توصیه کند که از ظرفیت نمایندگان مجلس برای پیشبرد برنامه ها استفاده کند نه اینکه با صدور بخش نامه ای غیر قانونی محدود کند. این محدودیت براساس قانون اساسی به هیچ عنوان توجیه قانونی ندارد واقدامی مطالعه نشده بود و می بایست با شدت و حدت از این قبیل اقدامات جلوگیری شود، امیدواریم وزیر کشور که در برابر نمایندگان ملت قول جلوگیری از این قبیل رفتار ها را داد به قول و وعده خود عمل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 363859
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار