خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 14:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی مطرح کرد؛

شکست سیاست انحصارطلبی غرب با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 3/ فتح قله‌های علم توسط صنعت فضایی ایران

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 3 بار دیگر انحصارطلبی غربی ها در صنعت فضایی را زیرسوال برد و نشان داد ایران قله های علم را فتح کرده است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پرتاب موفقیت آمیز سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موسوم به نور 3 نشان داد که توانمندی فضایی ایران کاملا بومی بوده و تحریم پذیر نیست، گفت: غربی ها تلاش های زیادی برای القاء عدم توانمندی ایران به کشورهای دنیا کردند اما این اقدام ثابت کرد قله های علم توسط دانشمندان ایرانی فتح شده است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: غربی ها ابتدا موفقیت ایران در عرصه پرتاب ماهواره را انکار کردند اما پس از اثبات این مهم تلاش کردند سیاه نمایی کنند و بگویند ایران با تکیه بر این ظرفیت درصدد آسیب زدن به کشورها بوده و این توانمندی برای حوزه سلاح هسته ای بکار گرفته خواهد شد.



وی ادامه داد: متاسفانه غربی ها همواره درصدد ایجاد انحصار برای کشورها در حوزه استفاده از دانش و اطلاعات هستند؛ به عنوان مثال در حوزه هسته ای مشاهده می شود که اجازه نمی دهند کشورها به این فناوری دست یابند و با بهانه دستیابی به سلاح هسته ای، کشورها را از رسیدن به فواید آن منع می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: پرتاب ماهواره نور 3 با استفاده از ماهواره‌بر ایرانی قاصد نشان داد، تهران توانایی های علمی بالایی دارد و دانشمندان نخبه و جوان ایرانی هیچگاه اجازه وابستگی به غرب و دنیای استکبار را نخواهند داد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تصاویر ماهواره‌ای در حوزه های اطلاعاتی، امنیتی، کشاورزی و رصد تغییرات محیطی و غیره به کشورها کمک شایانی می کند، گفت: بنابراین صنعت فضایی ایران مسیر بزرگی را برای آینده این سرزمین باز کرده و سال های آتی شاهد ترقی و شکوفایی در بخش های مختلف خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369195
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار