خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی با اشاره با اظهارات اخیر لاوروف؛

شورای کشورهای حاشیه خزر ایجاد شود

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس برگزاری سالانه نشست پنج کشور دریای خزر را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود شورای کشورهای حاشیه خزر ایجاد شود.

 محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به میزبانی روسیه برای برگزاری نشست پنج کشور دریای خزر، گفت: خزر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق دنیا محسوب می شود لذا کشورهای این حوزه نیاز به هم افزایی هستند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران، روسیه و غیره از جمله کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار در معادلات منطقه ای هستند که در خزر با یکدیگر مرز مشترک دارند، اظهار کرد: بنابراین تعمیق روابط میان کشورهای خزر می تواند سبب شکوفایی در این منطقه شود.



وی برگزاری سالانه نشست پنج کشور دریای خزر را ضروری دانست و ادامه داد: در واقع پیشنهاد می شود شورای کشورهای حاشیه خزر شکل بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: امروزه در عرصه بین الملل ایجاد پیمان های مشترک و همکاری های چندجانبه اهمیت یافته و کشورها بر اساس مولفه های مشترک در این زمینه اقدام می کنند لذا در حوزه خزر باید این رویه پیگیری شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تشکیل شورای کشورهای حاشیه خزر می تواند ظرفیت هایی مانند اوراسیا، شانگهای و غیره برای این کشورها ایجاد کند که این امر بسترساز تسهیل تعاملات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی، نظامی و غیره خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359519
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار