خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 20:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صباغیان بافقی مطرح کرد؛

شنیده شدن صدای مردم با قانون‌مند کردن نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: نمایندگان تلاش کردند در طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها، زمینه شنیده شدن صدای مردم را بیش از پیش فراهم کنند.

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی ها از سوی مجلس یازدهم، گفت: بررسی های اولیه این طرح در دستورکار اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس قرار دارد و تاکنون موادی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.



نماینده مردم یزد،ابرکوه ، بافق، خاتم، مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر و به صورت پراکنده تجمعاتی در  کشور صورت می گیرد که اکثریت آنها خارج از چارچوب قانونی و بدون مجوز است.



وی با اشاره به اینکه قانونی مناسبی برای موضوع تجمعات وجود ندارد، ادامه داد: بر اساس این طرح، تشکیل تجمع یا اجتماع نیاز به اخذ مجوز نیست بلکه باید موضوع را به استانداری یا فرمانداری اطلاع دهند و اقدام به برگزاری راهپیمایی یا تجمع کنند، در این میان اگر شورای تامین مانعی داشت به آنها اطلاع می دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی نمایندگان تلاش کردند در طرح خود زمینه شنیده شدن صدای مردم را بیش از پیش فراهم کنند و برگزاری تجمعات یا راهپیمایی های درست و صحیح می تواند یکی از راه های تحقق این موضوع باشد. 



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس این طرح مسائل صنفی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می تواند در چارچوب مشخص شده بیان شود و در این راستا شاهد تحقق مسئله آزادی بیان نیز باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368793
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار