خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 12:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

شفاف سازی ایران در موارد ادعایی آژانس انرژی اتمی/ انتقاد از تاثیر دروغگویی های رژیم صهیونیستی بر آژانس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در خصوص موارد ادعایی حل و فصل شده از ابتدا ما شفاف بودیم و مشخص بود سوء تفاهم آژانس ناشی از گزارشات دروغین رژیم جعلی صهیونیستی بود و امیداوریم دیگر چنین چیزی تکرار نشود.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از سیاسی کردن موضوع هسته ایران پرهیز کند و در آستانه نشست این سازمان باید توجه کند این آفت تعامل ایران با آنها را پیچیده خواهد کرد.



وی افزود: مشکلی که در سالهای اخیر با آن مواجه بوده ایم این بود که سازمان از یک سازمان فنی به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است و برای حفظ اعتبار بین المللی خود آقای گروسی باید تلاش کند نقش فنی آژانس به این مجموعه بازگردد، همچنین باید توجه کنند که نباید کارشناسان، بازرسان و متخصصان آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت تاثیر قدرت های زور گو قرار بگیرد.



نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورمان همواره در چارچوب قوانین عمل کرده است گفت: ما هیچگاه علاقه ای نداشته ایم که قوانین بین المللی را نقض کنیم و در خصوص موارد ادعایی ای که اخیراً حل و فصل شده است هم از ابتدا ما شفاف بودیم و مشخص بود سوء تفاهم آژانس ناشی از گزارشات دروغین رژیم جعلی صهیونیستی بود و امیداوریم دیگر چنین چیزی تکرار نشود.



وی در پایان تصریح کرد: صنعت هسته ای ما چیزی نیست که قابل تعطیل شدن باشد و این صنعت به پشتوانه اراده ملت ایران پیشرفت کرده است و ایران از حق خود در استفاده از این دانش عدول نخواهد کرد./



انتهای پیام

  • کد خبر : 362699
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار