خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 10:22
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
کریمی قدوسی با اشاره عملیات غرورآفرین «وعده صادق»:

شرایط جهانی اجازه ورود رژیم صهیونیستی به معرکه جدید را نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مهمترین دستاورد و نقطه عطف اقدام موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی تعطیلی ارابه ترور آنها است، گفت: احتمال نمی‌رود این رژیم بخواهد از این پس یک مورد ترور بر روی شخصیت‌های نظامی، علمی و دانشگاهی مانند شهید فخری زاده‌ها انجام دهد.

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پاسخ موشکی سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: جنگ 6 ماهه رژیم صهیونیستی در غزه ارتش این کشور را خسته و دچار فرسایش کرده است. در این جنگ بیش از هزار تانک مرکاوا و زره‌پوش منهدم شده‌اند، بر اساس اصول ارتش‌های کلاسیک، ارتش یک کشور حداکثر سه ماه در یک نبرد می‌‌تواند مقاومت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قدرت دفاعی و نظامی رژیم صهیونیستی تا حد زیادی کاهش یافته و قادر به رویارویی با جبهه بزرگی مانند ایران نیست، ادامه داد: شرایط جهانی به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد وارد معرکه جدیدی شود و از پشتوانه کشورها و ملت‌های جهانی برخوردار شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت داخلی و شکننده بودن تفکر درون رژیم صهیونیستی، افزود: این رژیم در 6ماه گذشته هیچ دستاوردی نداشته و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برخلاف آنچه که سعی دارد نشان دهد از داخل دچار تفرقه است، از طرف دیگر هم در کف خیابان‌هایشان اعتراض‌های شدید وجود دارد.

کریمی قدوسی همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی هیچ مرز زمینی و دریایی مشترک ندارد تا بتواند از این طریق امکاناتش را وارد معرکه نبرد کند، بر خلاف آنها ما این توان را به دلیل وجود نیروهای نیابتی منطقه مانند یمن، عراق، لبنان و سوری‌ها در اختیار داریم و آنها تنها امکان استفاده از راه‌های هوایی را خواهند داشت که به این منظور نیز باید از حریم هوایی کشورهایی مانند عراق و ترکیه عبور کنند و قطعا چنین اجازه‌ای از سوی این کشورها به آنها داده نمی‌شود و با تهدیدات ایران تقریبا همخوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصور می‌شود رژیم صهیونیستی در حمله احتمالی خود از موشک‌های بالستیک خارج از جو استفاده کند، گفت: با این وجود هم قدرت موشکی ایران چند برابر قدرت آنها است، در موج اول حمله هم بنا بر این بود تا از موشک‌هایی با توان متوسط استفاده شود و تقریبا از موشک‌هایی با کلاهک یک تنی، هایپرسونیک و فتاح استفاده نشده است.

جمهوری اسلامی از تمام توان نظامی‌اش در پاسخ موشکی به اسرائیل استفاده نکرد

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به خواست خود از تمام توان نظامی‌اش در این پاسخ موشکی استفاده نکرد، همان طور که حزب‌الله در لبنان از 5 درصد توان خود و غزه با آن عظمت و حجم تخریب تنها 20 درصد توان خود را به کار گرفت و 80 درصد این توان در زیر زمین است و استفاده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شرایط داخلی و چالش منطقه‌ای این کشور در درگیری‌های اوکراین و روسیه و بهم ریختگی نظام بین‌الملل نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی احتمال وقوع هر اتفاق سخت‌تر را پیش‌بینی کرده و با آمادگی کامل تمامی راهبردها، هماهنگی‌ها، جبهه مقاومت، منطقه، داخل و پیوست‌ها را مدنظر دارد.

نقطه عطف پاسخ موشکی ایران تعطیلی ارابه ترور شخصیت‌های نظامی وعلمی توسط رژیم صهیونیستی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین دستاورد و نقطه عطف این اقدام تعطیلی ارابه ترور رژیم صهیونیستی است، گفت: احتمال نمی‌رود رژیم صهیونیستی بخواهد از این پس یک مورد ترور روی شخصیت‌های نظامی، علمی و دانشگاهی مانند شهید فخری زاده‌ها انجام دهد.

کریمی قدوسی افزود: همان طور که سردار سلامی مطرح کرد این عملیات باعث می‌شود تا رژیم صهیونیستی بداند پاسخ هرگونه تهدید منافع و شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی از داخل ایران، با این حجم از قدرت داده می‌شود و این مهمترین دستاورد ما است و این موضوع مطابق فرمایش سالیان قبل مقام معظم رهبری است که فرمودند «دشمن به جایی می‌رسد که فکر تهدید را هم از سرش بیرون می کند» که شاهد هستیم این اتفاق افتاده است.

پاسخ به رژیم صهیونیستی پاسخ دفاعی بوده و نه هجوم اولیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: نکته حائز اهمیت تغییر راهبردی است که انجام شده و به دنیا نیز ثابت شده است. ما بر اساس احکام دین مجاز به جهاد ابتدایی نیستیم و تنها دفاع کردیم و این پاسخ هم پاسخ دفاعی بوده و نه هجوم اولیه. بنابراین ما هیچ‌گونه نقطه ضعفی در طراحی، اجرا و پیش‌بینی قبل، حین و بعد نداشتیم، ملت ایران صد درصد به عمق‌بخشی لایه امنیت ملی دسترسی پیدا کرده و احتمال هیچ غلطی نیز از سوی رژیم صهیونیستی نمی‌رود و چنانچه اشتباهی صورت گیرد، تنش‌ها ادامه می‌یابد و در آن صورت نیز صد در صد به ضرر منافع رژیم صهیونیستی و به نفع ما تمام خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377257
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار