خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 08:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضایی ضمن تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور معاون وزیر اطلاعات و اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی:

شرایط امنیتی کشور هم اکنون عالی است/ انسداد مرزهای شرقی کشور، مطالبه کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی وضعیت امنیت داخلی کشور و‌ وضعیت امنیتی استان خراسان شمالی در حضور معاون وزیر اطلاعات و اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم رضایی در توضیح چهارمین نشست تقنینی و نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که عصر امروز جمعه ۲۹ تیرماه در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات مهمان نشست عصر امروز کمیسیون بود، وی گزارشی از وضعیت امنیتی  امروز کشور و‌دورنمای آینده ارایه کرد و به تشریح مدل های دشمن و اپوزیسیون برای ناامن سازی و بی ثبات سازی ایران پرداخت و اقدامات وزارت اطلاعات در حوزه مدیریت مسائل امنیتی کشور را برشمرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات به توطئه های احتمالی و پروژه های دشمن‌در آینده و سال جاری نیز اشاره و تاکید کرد که شرایط امنیتی کشور در حوزه موضوعات امنیتی هم اکنون عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

رضایی ادامه داد: این مقام مسئول پشت صحنه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را با یک تحلیل راهبردی در ادامه جلسه تشریح کرد و گفت که اغتشاشات نتیجه جنگ ادراکی دشمن بود و تاکید کرد پشت صحنه بسیاری از توطئه ها علیه کشور ما، رژیم صهیونیستی است. همینطور اعلام کرد که قدرت تهاجمی ایران بالاست و دشمن به دنبال کاهش اقتدار نظام، تولید نارضایتی و جریان سازی در داخل است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات همچنین گفت علت اصلی شکست پروژه براندازی دشمن همراهی نکردن مردم است.

به گفته رضایی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این نشست ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته، دیدگاه های خود درباره مسائل امنیتی کشور را بیان و بر لزوم تقویت جامعه اطلاعاتی کشور تاکید کردند.

وی افزود: در ادامه جلسه عصر امروز در مشهد مقدس، اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی در جلسه حضور پیدا کردند و در ابتدا استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضعیت امنیتی استان ارائه کرد و برخی تهدیدات امنیتی در شرق کشور را برشمرد. در ادامه نیز برخی از اعضای شورای تامین استان مانند فرمانده قرارگاه انصار، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه، مدیر کل اطلاعات استان، فرمانده فراجا استان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، جانشین سپاه پاسداران، فرمانده مرزبانی و آقای ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس گزارشی از حوزه فعالیت ها، ‌مشکلات، چالش ها، فرصت ها و نکته نظرات خود بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: اعضای کمیسیون نیز ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای تامین امنیت، نظرات و سوالات خود را مطرح کردند. اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین از تلاش های شورای تامین استان خراسان رضوی به جهت تامین امنیت استان و شرق کشور به ویژه تامین امنیت حرم مطهر رضوی تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: حجم ناموفق بودن تهدیدات نشان دهنده موفقیت شورای تامین استان در ایجاد امنیت است. اعضای کمیسیون آمادگی خود برای رفع مشکلات در حوزه تقنینی و نظارت به منظور ارتقا امنیت با اصلاح برخی قوانین در همین زمینه با هدف بازدارندگی جرایم را نیز اعلام کردند. مطالبه کمیسیون امنیت ملی مجلس انسداد مرز در شرق کشور است لذا ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته بر تسریع و تکمیل انسداد مرزها تاکید شد..

رضایی گفت: موضوع اتباع بیگانه نیز از دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود، این موضوع را در مجلس دوازدهم پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون به زودی کمیته ای را به منظور بررسی مشکلات مرزی شرق کشور تشکیل خواهد داد. همچنین بر انتقال زندانها به خارج از شهرها در این جلسه تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: ما همچنین آمادگی خود را برای هوشمندسازی مرزها و‌تقویت بودجه دفاعی اعلام کردیم. به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی، مجلس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تقویت بودجه دفاعی علاوه بر آنچه در سنوات گذشته مصوب شده، در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است لذا انتظار داریم در آینده شاخص های امنیتی در کشور به ویژه در شرق کشور بهبود یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380640
کلمات کلیدی
فاطمه رضایی
خبرنگار

فاطمه رضایی

آخرین اخبار