خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/12 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رونمایی از سامانه مالی انتخابات توسط وزارت کشور؛

شاهچراغی: عدالت انتخاباتی با اجرای قانون جدید مجلس محقق می‌شود

سامانه مالی انتخابات در راستای اجرای قانون جدید و عدالت تبلیغات انتخاباتی در وزارت کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید محمد تقی شاهچراغی رییس ستاد انتخابات کشور طراحی و راه اندازی این سامانه را که برای نخستین بار انجام می شود، کاری ارزشمند در راستای عدالت، سلامت و رقابت انتخابات برشمرد.



وی با اشاره به اینکه سامانه مذکور براساس قانون شفافیت و قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: هزینه کردهای غیر اصولی و غیر موجه در امر انتخابات، مورد پسند مردم نیست لذا براساس این سامانه و در راستای اجرای قانون جدید انتخابات که کلید واژه آن "عدالت " انتخاباتی است، دریافت های نقدی و غیر نقدی و همچنین هزینه کردهای هر نامزد ثبت می شود و قابل رصد خواهد بود.



رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: وقتی قانون درست اجرا شود، بدون شک در رقابت انتخاباتی و مشارکت مردم نیز موثر خواهد بود.



وی با تاکید اجرایی شدن سامانه مالی انتخابات در زمان مقرر و آموزش و توجیه همه دست اندرکاران انتخابات برای اجرای دقیق آن، گفت: براساس قانون در این دوره از انتخابات، داوطلبانی که مورد تایید هیات نظارت قرار می گیرند می توانند به صورت عادلانه از امکانات و ظرفیت های دولتی برای تبلیغات بهره ببرند و برهمین اساس نیازی به هزینه های غیراصولی نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 372419
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم