خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی در واکنش به اظهارات ضدایرانی آلمانی‌ها؛

شاهد بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و غرب هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتهام زنی مقام آلمانی علیه کشورمان مبنی بر اینکه تحرکات روزافزون و بلندمدت سیاست هسته ای ایران نگران است صرفا سبب افزایش دیوار بی اعتمادی میان جمهوری اسلامی و غربی ها می شود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام زنی جدید مقام آلمانی علیه کشورمان مبنی بر اینکه تحرکات روزافزون و بلندمدت سیاست هسته ای ایران نگران است، گفت: مقامات برلین باید پاسخ دهند چرا انگشت اتهامات واهی را به سمت جمهوری اسلامی می گیرند در حالی که خودشان باید پاسخگوی عدم تحقق مفاد برجام باشند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: متاسفانه اروپایی ها سیاست یک بام و دوهوا دارند لذا بدون اشاره به بدعهدی های خودشان در توافق هسته ای، صرفا ایران را متهم می خوانند و این امر در حالیست که کشورمان به تمامی تعهدات برجامی خودش عمل کرده است.



وی با اشاره به اینکه آلمانی ها نقش تخریب کننده در روند گفتمان برجامی بر عهده گرفته اند، ادامه داد: در واقع به نظر می رسد آنها می خواهند میز مذاکره را برهم بزنند زیرا غربی ها پایبند به تعهداتشان نیستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه مسیر پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و در چارچوب قوانین بین المللی پیگیری می شود، افزود: برخورداری از صنعت هسته ای صلح آمیز حق همه کشورهای دنیا است و غربی ها نمی توانند این موضوع را در انحصار خود داشته باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه باید اذعان کرد اتهام زنی مقام آلمانی علیه کشورمان مبنی بر اینکه تحرکات روزافزون و بلندمدت سیاست هسته ای ایران نگران است صرفا سبب افزایش دیوار بی اعتمادی میان جمهوری اسلامی و غربی ها می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 358045
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار