خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 13:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
پاسخ به 40 سوال از عملکرد مجلس شورای اسلامی

سوال هفدهم: چرا مجلس یازدهم برای کنترل و مدیریت اتباع کاری انجام نداد؟

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رسیدگی به موضوع اتباع به خصوص برخورد با اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند، نیازی به قانون جدید نداشته و با قوانین فعلی این موضوع قابل مدیریت بوده است. البته با هدف رفع برخی نواقص، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح تاسیس سازمان ملی اقامت را در راستای ساماندهی مهاجران به تصویب رساندند و این گزارش برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت.











مجله سوال هفده


 



همچنین در کنار این طرح، مجلس در برنامه توسعه نیز به منظور ساماندهی مهاجرین و اتباع بیگانه، وزارت کشور را مکلف به تشکیل سازمان ملی مهاجرت کرده است تا ان‌شاءالله در 5 سالۀ پیش رو شاهد ساماندهی جدی اتباع در کشور باشیم. در ‌این زمینه 12 جلسه طی ماه‌های گذشته در کمیسیون شوراها و امور داخلی برگزار شده است تا‌ این موضوع با دقت دنبال شده و به نتیجه‌ای مطلوب برسد.



همچنین گزارش شور دوم بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت از مدت ها پیش در کمیسیون نهایی شده و ارجاع و بررسی آن در صحن علنی منتظر جمع بندی دیدگاه های دولت و اعلام نظر نهایی و جمع بندی شده قوه مجریه به مجلس است. البته تا پیش از این موضوع نیز انتظار می رود قوانین فعلی درباره مهاجران اعمال شود.



می توانید پاسخ به 39 سوال دیگر را اینجا بخوانید./



پایان پیام

  • کد خبر : 372482
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم