خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 18:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

سفیر عربستان با انعکاس ظرفیت‌های ایران، نقش سازنده‌ای در توسعه مناسبات دو کشور دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم و استقرار سفیر عربستان در ایران، گفت: سفیر عربستان در کشورمان می تواند با انعکاس دقیق ظرفیت های ایران، نقش سازنده ای در جهت توسعه مناسبات دو کشور ایفا کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استقرار  سفیر عربستان در تهران طی چند روز گذشته، گفت: سفرای دو کشور در دوره تاریخی قابل توجهی مسئولیت گرفته اند زیرا مناسبات دو کشور تحت تاثیر تحولات منطقه و جهان رو به رشد است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک قدرت نوظهور دارای توانمندی های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و نظامی شناخته می شود و توانسته با تقویت عرصه سیاست خارجی در کشورهای مختلف دنیا نفوذ داشته باشد.



وی ادامه داد: همچنین ایران اکنون عضو دائم سازمان همکاری های شانگهای، بریکس و اوراسیا شناخته می شود لذا با توجه سیاست‌ همسایه محوری دولت سیزدهم، فرصت خوبی برای تقویت همکاری و ارتباط راهبردی میان دو کشور وجود دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس سفیر عربستان در کشورمان می تواند با انعکاس دقیق ظرفیت های ایران، نقش سازنده ای در جهت توسعه مناسبات دو کشور ایفا کند؛ همانطور که سفیر کشورمان در عربستان نیز ماموریت دارد نهایت حسن همکاری ها را عملیاتی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تهران و ریاض وارد متنی شده اند که نباید اجازه دهند حاشیه ها وارد آن شود؛ وفاق امت اسلامی متن است و می تواند به کل کشورهای جهان اسلام کمک کند لذا دو کشور با توجه به رسالتی که در حوزه جهان اسلام به ویژه توسعه همکاری در سازمان های بین المللی دارند، باید گفت وگوهای سازنده و هدفمندی را انجام دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367901
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار